Dva autobusy značky Iveco jezdí v Kroměříži od konce letošního ledna, stály kolem 15 milionů korun a radnice si je zatím pochvaluje.

„Je zřejmé, že jsme se jejich pořízením vydali na správnou cestu,“ míní starosta města Jaroslav Němec.

Díky úsporám nyní radnice uvažuje o rozšíření provozu MHD do vybraných místních částí Kroměříže. Rád bych, aby se tím na podzim zabývala městská rada,“ potvrdil starosta.

MHD ve městě provozují Kroměřížské technické služby (KTS), podle jejich jednatele Petra Sedláčka sto kilometrů autobusem na naftu vyjde asi na 1020 korun, zatímco na CNG 655 korun.

„Provoz je sice levnější, ale na druhou stranu jsou vyšší pořizovací náklady na autobusy na CNG, platí se také revize tlakových nádob a častější je výměna olejů. Celkové provozní náklady budeme vyhodnocovat až po roce,“ dodal Petr Sedláček.

Nezanedbatelným aspektem je však také ochrana životního prostředí.

„Autobusy na CNG jsou k němu o hodně šetrnější,“ připomněl kroměřížský místostarosta Marek Šindler.

Na podzim příštího roku plánue radnice pořídit další dva autobusy, pokud by ale KTS nezískaly dotaci, zrealizují nákup aspoň jednoho nového autobusu.

KTS mají nyní dva nové vozy Iveco, sedm autobusů značky Volvo a jednu asi 15 let starou Karosu.

"Průměrné stáří vozidel kroměřížské MHD se pohybuje kolem devíti let," vyčíslil mluvčí kroměřížské radnice Jan Vondrášek.