Na čem právě s kroměřížskými ochotníky spolupracujete?

Děláme dvě komedie. První je Schmidtovo Manželské vraždění a druhá Clooneyova Habaďůra. Ke spolupráci mě vyzval vedoucí souboru Jirka Kašík a jeho pravá ruka Jana Štěpánová. V minulé sezoně jsme spolu už nastudovali hru Aby bylo jasno a spolupráce se nám líbila.

Podle jakých kritérií obsazujete herecké role?

Když režíruji v Brně, tak si samozřejmě obsazuji lidi sám, ale tady všechny členy souboru neznám, proto se o rozdělení rolí stará vedení souboru. A musím konstatovat, že do Habaďůry vybrali všechny velmi dobře.

Co vás vlastně přivedlo ke spolupráci s kroměřížským Divadelním spolkem?

Oslovili mě vlastně prostřednictvím Václava Pulkrábka, který v souboru dělá všechno od kulisáka až po osvětlovače. Znám se s ním, protože mám vedle něj chalupu, takže jsme prakticky sousedé.

A kdyby vás teď oslovili členové nějakého jiného ochotnického souboru odkudkoliv, vyšel byste jim vstříc?

Teď určitě ne. Nešlo by to převážně z časových důvodů. Musel bych nejdřív dokončit práci v Kroměříži a teprve pak bych mohl začít pracovat někde jinde.

Nevadí vám jako profesionálovi amatérské chyby, kterých se určitě ochotníci dopouštějí?

Vůbec ne, spíš naopak. Mým největším úkolem je, abych co nejvíc těch chyb odboural.

Jste tolerantní režisér?

Musím být. Vždyť tito lidé herectví dělají z lásky, dělají to proto, že divadlo opravdu chtějí hrát, nejsou otrávení. A v tom je amatérské divadlo nádherné. Má úplně jinou atmosféru, než mají profesionální představení.

V jakých hrách můžou diváci vidět vás osobně?

Momentálně mám svoji největší roli v Šumaři na střeše, v Broukovi v hlavě a slíbil jsem spolupráci v brněnském Divadle u stolu, které se nachází v prostorách Husy na provázku.