K události došlo šestého srpna loňského roku a celému incidentu předcházela závada na autě. Obžalovaný na čerpací stanici nemohl nastartovat a proto se obrátil na pomoc pracovníků v autoservisu v Hulíně. Požádal je o nářadí a auto se pokusil sám opravit. Nakonec ho roztlačil, nastartoval a odjel domů.

Jeho spínací skříňka však potřebovala podle zámečníka výměnu. Obžalovaný se proto telefonicky obrátil na jednoho z pracovníků servisu, který mu už předtím nabídl pomoc a novou spínací skříňku.

Za šest set padesát korun pak pracovník servisu muži prodal použitou funkční spínací skříňku, k níž si obžalovaný pořídil nový klíč.

Po víkendu se však na servis obrátil se stížností, že spínací skříňka nefunguje. Šestého srpna proto dorazil za pracovníkem a požadoval vrátit peníze.

„Skříňka byla v rozebraném stavu a nefungovala. Když si ji však odvážel, ukazoval jsem mu, že jde. Kdyby nebyla funkční, nedělal by si přece nový klíč," hájil se muž.

Kvůli navrácení peněz se oba muži na parkovišti začali hádat. Obžalovaný nakonec pracovníka servisu popadl za popruh batohu a pokoušel se mu ho vzít jako zástavu. S batohem pak odjel a případem se začala zabývat policie.

„Batoh mám vrácený, přivezla mi ho policie. Ani jsem nechtěl, aby věc skončila až před soudem," řekl v úterý pracovník servisu.

Obžalovaný si však stojí za tím, že skříňka nefungovala a peníze by měl dostat zpět. Spor řešil také s šéfem autoservisu. Dohodli se, že pracovníkovi vrátí batoh a on mu vrátí peníze za spínací skříňku.

„Pokud jde o skříňku, tak vyrovnaní nejsme. Chtěl jsem zpátky peníze, protože nefungovala. Tak zněla dohoda," vypověděl před soudem obžalovaný, kterému ale nyní hrozí až deset let vězení.

Soud však zřejmě celou věc bude nucen ještě překvalifikovat. Předseda senátu Petr Marák proto odročil hlavní líčení na prvního dubna, během dalšího stání budou předvoláni také další dva svědci.