Například v Kroměříži nyní kvůli povinnosti mít označen úsek značkami rychlost neřeší

V Holešově i Bystřici pod Hostýnem přesto měří dál, i když v tom vidí minimální smysl. V Kroměříži pak strážníci u silnic s radary zatím nepostávají vůbec.

„Po analýze situace jsme dospěli k závěru, že opatření, tak jak je stanovuje legislativa, je scestné a nepřispěje ke zvýšení bezpečnosti dopravy,“ vysvětlil ředitel kroměřížské městské policie Miloslav Skřebský.

Kroměřížští strážníci podle něj nadále vyvíjejí maximální úsilí, aby se úsek hlídaný radarem nemusel opatřovat značkou. A nyní jim svitla naděje.

„Podle posledních zpráv je věcná změna zákona napsána, čeká se na ustavení nových vládních orgánů. Nebude to lehké, ale věřím, že by se mohla tato povinnost vypustit,“ doufá Skřebský.

Změnu by uvítali také jeho kolegové z Bystřice pod Hostýnem, umisťování značek totiž jednak snižuje účinnost měření, a ani úřední postup není jednoduchý.

Musejí vozit cedule z úseku na úsek

„My místa k měření pouze navrhujeme, poté je musí schválit státní policie. Buď už daný úsek znají, nebo přijedou, zhodnotí ho a poté odsouhlasí jako rizikový nebo ne,“ popsal šéf bystřických strážníků Radek Sigmund.

Obec má podle něj navíc povinnost prokázat, že na radar skutečně v daný čas na daném místě řidiče řádně upozornily cedule.

„Proto měření dokumentujeme. A značky převážíme na střídačku na některé z asi třinácti míst, která máme schválená. Nejsou to žádné chytáky u vjezdu do města a podobně, ale úseky, kde má měření důvod. Například u zastávek či přejezdů pro cyklisty,“ doplnil Sigmund.

Ve zpomalení motoristů u radaru vidí smysl i městští policisté z Holešova. Jedním dechem ale dodávají, že ihned za značkou ukončení měření zase řada řidičů přišlápne plyn.

„Cedule zakoupilo město na popud městské policie, měřit je potřeba. Pořád se dá říci lepší něco než nic,“ konstatoval pro Deník ředitel holešovských strážníků Antonín Zalabák.