Důvěřivá servírka, kterou oslovil, mu požadovanou částku vydala. Velice se pak divila, když jí majitel pak sdělil, že si žádný filtr neobjednával. Navíc skutečná cena typu, který ji podvodník přenechal, dosahovala necelých sto korun.

O případu majitel ihned informoval zlínské strážníky. „Ti se tedy pokusili zjistit údaje k pochybnému prodejci. Jenže razítko na dokladu neobsahovalo žádný pravdivý údaj. Byl na něm neexistující název firmy, IČ i telefonní číslo,“ sdělila mluvčí strážníků Šárka Škubalová. Dodala, že strážníci proto o celém případu informovali i státní policii.

Tento případ však není na Zlínsku ojedinělý. Policisté v tom samém dnu řešili stejnou událost i ve Slušovicích a dvakrát dokonce ve Vizovicích. Scénář podvodníka byl vždy stejný a vždy se odvolával na majitele provozovny, jehož jméno si přečetl na dveřích.

V loňském roce obcházel Zlína zase falešný požární technik, který tvrdil, že jde zkontrolovat hasící přístroje. Tři prodavačky obral o téměř patnáct tisíc korun. „Muž vždy vešel do prodejny a ptal se po vedoucích. Ti však na místě ani v jednom případě nebyli. Pak vytáhl mobil a předstíral s ním hovor. Oslovoval ho křestním jménem a z jeho hovoru vždy vyplynulo, že se má na místě domluvit s prodavačkou, která mu má dát požadovanou hotovost z tržby. Což se tak taky stalo,“ připomněla další z případů mluvčí zlínské policie Jana Bartíková.

Policisté i strážníci proto radí všem zaměstnancům, aby si informace, které jim podávají neznámí lidé, sami u svých nadřízených ověřovali, a to nejlépe telefonicky.