Region se tak nijak zvlášť nevymyká celorepublikovému průměru. O život na silnicích již letos v Česku přišlo 485 lidí, což je o 50 více než za stejnou dobu loni. Podle odborníků za to může především bezohlednost a arogantnost řidičů.
Tragické následky střetů na silnicích měl vyřešit nový silniční zákon, který platí od loňského července. Situace se ale zlepšila pouze na několik měsíců. Počet nehod sice klesá, mrtvých ale přibývá. Policisté ve Zlínském kraji vyšetřovali za první pololetí 3 391 nehod, za stejné období loni jich bylo 4 322.
Na tragických nehodách se významnou měrou podílejí mladí a nezkušení řidiči. Počet těch, kteří řídí pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek, se také výrazně nezměnil. Vzhledem k brzkému jarnímu počasí přibylo i vážných nehod motorkářů.
Řešení by podle odborníků mohlo přinést průběžné školení řidičů. V některých zemích například dostane motorista průkaz „na zkoušku“ a po nějaké době se podrobí dalšímu školení. Mezitím pro něho platí některá zvláštní omezení, například nižší rychlost.
Poslední tragická dopravní nehoda se ve Zlínském kraji stala v neděli večer ve Starém Hrozenkově na Uherskohradišťsku. Řidič nákladního vozu předjížděl neosvětleného cyklistu, který zřejmě ve stejný okamžik chtěl odbočit vlevo a do vozu narazil. Cyklista těžkým zraněním na místě podlehl.
Mezi jednu z nejtragičtějších nehod, jež se za posledních šest měsíců stala, patřila v březnu čelní srážka osobního vozu a slovenského kamionu na silnici mezi Uherským Brodem a Kunovicemi. Mladý řidič v autě uhořel. Řidič nákladního vozu neutrpěl žádná zranění.
Ministerstvo dopravy se rozhodlo zřídit pracovní skupinu, která vyhodnotí fungování silničního zákona. První výsledky by mohly být na podzim.