VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zájem o účinnou propagaci stále stoupá

ZLÍNSKÝ KRAJ - Prodejnost produktů i služeb závisí na tom, jak firmu vnímají potenciální zákazníci, klienti, partneři, média a vlastní zaměstnanci. Vytváření pozitivního image podniku je cílem public relations, komunikační disciplíny, která se zabývá vztahy s různými skupinami veřejnosti. Podnik si může najmout specializovanou agenturu, nebo spoléhat na vlastní takzvané Public Relations (PR) oddělení. Oboje má své výhody.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Koza Zdeněk

Externisté šetří náklady

Výhodou externí spolupráce je podle PR agentur úspora nákladů. „Specialisty si najímáte na projekty, nemusíte ji živit celý rok,“ zdůraznila jednatelka uherskohradišťské reklamní a komunikační agentury Artel CZ Marta Lipovská. Podle ní jsou nejdůležitějším argumentem pro externí spolupráci její zkušenosti. „Know-how a kontakty jsou našimi největšími benefity,“ potvrdila asistentka produkce zlínské společnosti Publicity Romana Snášelová. Podle ní je ve Zlíně spíše poptávka po pořádání společenských událostí, jako je otevírání marketů, odhalování soch, firemní večírky a akce nebo předávání cen.

Koordinace je velmi důležitá

„Uspořádat večírek nebo společenskou firemní akci znamená během pěti hodin vytvořit dokonale koordinovanou činnost, jež se nesmí ani na vteřinu zadrhnout. Svěřit tento úkol sekretářce pak může vyústit v trapas a nepovedenou akci, která se mine účinkem,“ mínila.
Uherskohradišťská agentura se naopak soustředí na produktové PR. „Děláme hlavně zavádění produktů a značek na trh. Nejvíce je zájem o vytváření tiskových zpráv, PR a imagových článků pro média,“ řekla Lipovská. Dodala, že taková forma PR je stejně důležitá jako reklama a neměla by tedy sloužit jen jako její doplněk.

Zatím mají zájem spíše velké firmy

Mezi klienty komunikačních společností patří zejména větší firmy. „Malým firmám jsme otevření, ale zatím není moc zájem,“ připustila Snášelová. Agentury se shodly na tom, že dříve se o PR zajímaly jen zahraniční firmy. Ty byly zvyklé těchto služeb využívat ze své domoviny. Nyní začínají agentury vyhledávat i lokální firmy. „Tato tendence je rostoucí,“ potvrdila Lipovská.
Podnikatelé však mohou dát přednost také internímu oddělení PR. A to například proto, aby se informace z firmy nevynášely ven.

Vlastní lidé vědí o firmě nejvíce

Mezi argumenty pro takzvanou inhouse PR patří i lepší znalost vlastní společnosti a dobrá informovanost o novinkách.
„Přijde nám jednodušší svěřit komunikaci vlastnímu specialistovi, než něco vysvětlovat někomu, kdo by to komentoval veřejnosti. Sami víme všechno nejlépe a máme samozřejmě nejkonkretnější informace o tom, co firma chce a jak se má prezentovat,“ zdůvodnila marketingová manažerka vizovické likérky Rudolf Jelínek Petra Dvořáková. Nevýhodou oproti agentuře však podle odborníků může být příliš jednostranný pohled interního specialisty.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mladý řidič v Lutopecnách boural podle policistů proto, že se nevěnoval řízení. Z nehody však vyvázl bez zranění.
2

Řidič v Lutopecnách nedával pozor a boural, vyvázl naštěstí bez zranění

Třída dětí z letošní třídy 1. B Základní školy Morkovice Slížany s paní učitelkou Mgr. Hanou Michovou

Představujeme prvňáčky ze ZŠ v Morkovicích

Bílý Sirákov. A bude 13 stupňů

FOTOGALERIE / Řidiči bruslili na náledí, stromy obsypal sníh. Začala pořádná zima? Spíš jsme jako na houpačce. Dnes sice může mrholit a zítra pozor na mrznoucí mlhy, ale v pátek hlásí meteorologové až 13 °C. Před rokem přitom bylo v regionu ještě tepleji: 22. listopadu 2016 vystoupala ve zlínské Štípě teplota až na 17 stupňů.

Vánoce jsou finančně náročné. Úvěr ale může být špatným pánem

Podle finančních poradců ale i psychologů by úvěry měly sloužit k nákupu jen těch věcí, které nezbytně potřebujeme. Nemá cenu se neúměrně zadlužit a kvůli hezkému Štědrému dni si pak znepříjemnit celý rok. Praxe ale také ukazuje, že mnohé domácnosti si kvůli nedostatečné finanční rezervě nemohou tuto úvahu dovolit.

Matelová se kvalifikovala na Turnaj mistryň

„Absolutní bomba,“ reagovala stolní tenistka Hana Matelová na účast v ITTF World Tour Grand Finals. Co je Turnaj mistrů pro tenis, to je tahle prestižní akce pro ping-pong. Sedmadvacetiletá rodačka z Holešova se kvalifikovala ve čtyřhře v páru se slovenskou hráčkou Barborou Balážovou.

Návrh na přání: 3 varianty malé kuchyně a jídelny

O návrh kuchyně a jídelny nás tentokrát požádala paní Kolodějová, jejíž domek je teprve ve fázi stavby. To je nejvyšší čas zvážit, jak prostor uspořádat, vybavit a barevně sladit, aby vše vyhovovalo nejen majitelčiným přáním, ale aby byla samotná kuchyně praktická a příjemně se v ní vařilo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT