Po vystudování univerzity začal učit výtvarné techniky ve zlínské lidové škole umění. V lednu roku 1990 si pronajal buňku na náměstí Míru a prodával tam uměleckou keramiku.

Protože ale takový typ prodeje neodpovídal jeho představám, začal postupně obchodovat i s keramikou užitkovou. „Týdně jsem v avii najezdil pro zboží přes dva tisíce kilometrů,“ vzpomínal na začátky podnikatel.

Obchodu se začalo dařit, ale nepodařilo se mu prodloužit nájemní smlouvu. „Prodej jsem přesunul do Prioru, ale zboží jsem skladoval ve Zlíně-­Malenovicích. Proto jsem po čase raději našel vlastní sídlo,“ uvedl podnikatel. V Malenovicích postavil novou prodejnu se sklady, které byly v té době největší svého druhu v kraji.

Na místě zchátralé továrny postavil Vlastimil Duda areál, kde lidé najdou interiérové vybavení

Situace se opět zkomplikovala uzavřením tečovické silnice, což by znamenalo pro maloobchod odříznutí od hlavní cesty. Duda se však nevzdal. Odkoupil chátrající objekt bývalé koželužny ve Zlíně-­Malenovicích, na jehož místě postavil nové obchodní centrum DOMUS. „Prodejní areál jsem zbudoval tak, aby byl pro lidi zajímavý architektonicky a barevně. Myslím, že se mi tu podařilo vyléčit kousek nevzhledné části Malenovic,“ podotkl.

Prostory postupně pronajal dalším obchodníkům. Jeho záměrem bylo soustředit na jednom místě odborníky různých profesí se společným zaměřením, tedy vybavením interiérů.

Když volil název své firmy, nakonec se rozhodl pro vlastní příjmení. „Pokud dám své jméno do podnikání, musím být přesvědčený o kvalitě našich služeb,“ tvrdí. Začátky podnikání znamenaly pro výtvarníka léta odříkání a dřiny. „Pracoval jsem sedmnáct hodin denně. Bez podpory mé rodiny by to nešlo,“ přiznal podnikatel.

V současné době se Vlastimil Duda o firmu stará společně se svým synem. Zaměstnává celkem patnáct lidí. „Nemám zaměstnance, ale spolupracovníky,“ zdůraznil.

Podle něj je mezi nimi příjemná atmosféra. „Dělám pro ně vše, co je v mých silách. Lidé si toho váží a vrátí vám to,“ věří podnikatel. Své úkoly však každý ve firmě musí plnit na sto procent.

„Odvedená práce musí být perfektní, jinak nemá význam ji dělat,“ dodal. Podle něj je důležité umět i zcela bezradného zákazníka nasměrovat tak, aby byl s výsledným výběrem spokojený.

„V úžasné změti výrobků je pro laika těžké se orientovat. My mu poradíme, zároveň však respektujeme jeho individualitu. Výsledkem je společné dílo nás a klienta,“ uzavřel.