Po sametové revoluci podnik ve Vsetíně ukončil provoz a Marie Jakešová musela řešit otázku, jak dál. "Město mi nabídlo prostor ve vznikajícím obchodním centru Lego, a tak jsem se rozhodla pokračovat už na vlastní triko," vzpomíná dnes pětapadesátiletá podnikatelka a babička dvouletého Daniela. Podnik se díky velké porevoluční poptávce a nebývalé nabídce hudby i navzdory silné konkurenci uchytil, a v roce 1999 se tak mohl stěhovat na lepší místo.
poradí každému
"Tady v ulici Na Příkopě jsme přece jen více na očích a hlavně zákazníci nemusejí do schodů," pokračuje Jakešová. Přiznává, že i když za studentských let tančila v souboru Jasénka, k hudbě nemá nijak vyhraněný vztah a na žádný hudební nástroj nikdy ani nehrála. V různých hudebních žánrech se ale díky profesi orientuje velmi dobře a poradit dokáže jak pamětníkům, tak i teenagerům. "Samozřejmě že když někdo přijde s požadavkem, že chce konkrétní písničku z toho a toho roku, hledání chvíli trvá," směje se. Udržet v dnešní době prodejnu s nosiči hudby ale rozhodně příliš ke smíchu není.
"Uškodila nám cenová politika, kterou distributoři nasadili, takže není divu, že mladí lidé místo aby kupovali předražené originály, raději načerno přepalují," zamýšlí se Jakešová, která původně zaměstnávala tři prodavačky, dvě však už musela propustit a za pult se často musí postavit sama. V současnosti prý hlavně distributoři českých titulů pochopili, že s cenou musejí jít dolů a tento tah se vyplatil. "Situace se obrátila, takže dnes tvoří možná až sedmdesát procent prodaných nosičů hudba česká," přiblížila Marie Jakešová, která sama dává přednost hlavně pohodové hudbě, ale občas si pustí třeba Depeche Mode.