Eva Krestová studovala archeologii v Brně. Už na škole ji zaujal vývoj odívání. Přivydělávala si šitím pro známé a kamarády. Pak se jí naskytla příležitost pracovat jako asistentka kostymérky u filmu Brak.

„Po natáčení v roce 2001 jsem se rozhodla dovážet látky z Itálie, protože největší problém byl vždy sehnat vhodné látky. Vybrala jsem dvacet tisíc ze svého účtu a jela na vlastní pěst do Itálie, kde jsem přenocovala a hledala výrobce.

Ujal se mě tam jeden Ital, který mě znal a dovedl mě do skladu, kde jsem obhlédla zboží a pár kusů nakoupila,“ vzpomíná Eva. Vrátila se zpátky domů a látky skladovala ve svém pokoji. „Pak až jsem oslovovala módní návrháře. První zákaznice se chytly, přestože šlo o malé množství látek, kvalita se jim zamlouvala,“ uvádí.

Potom se odvážila dovážet i větší množství. „Italští výrobci a prodejci už mi věřili, proto poskytovali zboží i na fakturu,“ uvádí. Podle ní je poměrně náročné s Italy obchodovat. „Stane se, že jeden den se něco ústně domluví a druhý den už je to trošku jinak. Na druhou stranu jsou nováčkům v obchodování ochotni poradit. Když vidí, že se člověk opravdu snaží a že to myslí vážně, tak mu pomůžou,“ poznamená podnikatelka.
Po telefonu je prý s Italy těžká domluva. „Mají raději osobnější kontakt, proto do Itálie stále jezdím,“ zdůvodňuje.

Dva roky látky skladovala doma a se vzorníky objížděla návrháře. Před třemi lety si otevřela obchod v Praze. „Kontakty jsem sháněla i přes internet. Zpočátku byl problém dostat lidi do prodejny, ale pak když přišli, tak byli spokojeni s výběrem i obsluhou, která je komunikativní,“ tvrdí.
Látky lidé nakupují hlavně podle období. „Teď v zimě na kabáty, ale začíná i plesová sezona, takže se hodně prodává i hedvábí. Vozíme všechny druhy materiálů – denim, kabátovinu, vlnu, výšivky,“ vyjmenovala.

Specializuje se na návrháře a koncové zákazníky, do jiných obchodů látky nedodává. „Jeden kus materiálu má maximálně dvacet metrů, aby se každá žena či muž mohli cítit jako originál,“ zdůrazňuje Eva.

Zpočátku podnikatelka veškerou práci zajišťovala sama. „Tři dny jsem byla v obchodě a další dny jsem jezdila. Pak se do firmy zapojila sestra a nakonec i maminka,“ vypráví.

Je to týden, co otevřela prodejnu ve Zlíně. „Na nápad mě přivedly zlínské švadlenky, krejčové a ženy, co si samy rády něco ušijí. Ty se o mně přes známé dozvěděly. Začaly jsme pořádat občasné dýchánky, kde se látky prodávaly. Když jsem viděla, že zájem je, tak jsem se rozhodla zařídit provozovnu i tady,“ vysvětluje.

Nejdříve chtěla obchod nazvat Ateliér látek. „Pak jsem usoudila, že by to mohlo některé zákaznice odradit, tak prodejna dostala klasický název Oděvní a dekorační látky,“ dodává. Sortiment zahrnuje i látky, ze kterých jsou modely předních návrhářů Versace, Armani. „Kupuji je s ročním odstupem, protože jinak by jejich cena byla příliš vysoká. Ale zboží je v podstatě aktuální, protože móda k nám přichází se zpožděním,“ poznamená.

V minulosti dělala návrhy pro divadla například pro muzikál Devět a půl týdne či šaty pro skupinu Monkey Business.
„Teď již na to nemám tolik času, ale kdyby chtěl někdo speciální model šatů, tak bych se zviklat nechala,“ usmála se.