Její prosperující obchůdek v obci v blízkosti slovenských hranic vyvrací názory mnohých škarohlídů, kteří tvrdí, že značkovým prodejnám se může dařit jenom ve velkých městech či v supermarketech.
Jak vznikl nápad šikovné podnikatelky nabízet značkové zboží?

Irena Menšíková přiznává, že si vždy potrpěla na sice dražší, ale kvalitní značkové věci. Tak vlastně vznikl i nápad vybudovat obchůdek s tímto sortimentem.

I kyž, jak sama připouští, začátky nebyly vůbec lehké. „Začínala jsem s jednou českou značkou a zpočátku jsem měla obavu, zda se tady na vesnici prosadím,“ svěřila se podnikatelka.

Irena Menšíková řadu let prodává sportovní oblečení. Ve své nabídce má především české značky

Dnes už se ale cítí pevná v kramflecích a sortiment rozšířila o další čtyři značky: tři z nich opět české. „Díky tomu, že nikoho nezaměstnávám, můžu si dovolit rozumné ceny,“ pokračuje Menšíková.

A zároveň poodhaluje výrobní tajemství, kde bere tolik potřebný pracovní elán. Práci, jak sama říká, považuje zároveň za koníčka, takže ji zvládá bez větších problémů.

Zvládat každodenní pracovní povinnosti jí ale pomáhají také samotní zákazníci. „Lidé jsou tady na rozdíl od města otevřenější, rádi si popovídají a já jsem ve společnosti ráda,“ usmívá se sympatická obchodnice.

Navíc, zákazníci si podle ní postupem času zvykli utrácet také za kvalitnější sportovní zboží, takže konkurence levných trhovců se už nemusí obávat jako dříve.

Blízká budoucnost ovšem pro ni ani ostatní malé obchodníky v regionu není vůbec růžová. „Neustále se zdražuje, kdoví, jak to bude po Novém roce. Pokud se některé potraviny stanou luxusem, lidé budou obracet každou korunu,“ obává se dopředu avizovaného nárůstu cen.

Přesto ale zůstává optimistkou a doufá, že jí do karet bude hrát především kvalita, kterou podle svých slov nabízí. „Jednou z výhod značkového zboží je, že téměř nemusíme řešit reklamace,“ konstatuje.
„Pokud se něco přece jenom vyskytne, sama zajíždím do velkoskladu a věci řeším osobně,“ dodává nakonec Irena Menšíková.