Při budování firmy zabývající se výrobou reklamních cedulí, polepy výloh, aut a tvorbou reklamního textilu a předmětů se ale ideály podle jeho slov postupně bortily pod návalem reality.
„Začal jsem ještě na střední škol, když byla před maturitou trocha času, tak jsme s kamarádem založili firmu. Oba jsme byli informatici, mě bavila reklama, jeho programování, tak jsme se rozhodli tvořit webové stránky školám,“ přiblížil podnikatel.
Do světa byznysu vstupovali oba s tím, že budou podnikat z domu, občas pojedou na nějakou schůzku a bude to jednoduše přivýdělek. Už po pár měsících zjistili, že to tak lehké nebude.
„Nejdříve jsme si museli pronajmout kancelář, a po vybudování pár webů nás okolnosti donutily dělat i další věci, v první řadě reklamní polepy. Zdejší lidé totiž žijí v představě, že dokud člověk nedělá polepy, není reklamní agentura,“ vysvětlil Veselý.
Ve věku, kdy si většina mladých pořizuje spíše automobil a pomalu se osamostatňuje, si tak mladí podnikatelé vzali leasing na stroj potřebný k řezání polepů.
„Později jsme museli začít spolupracovat s dalšími firmami, které dělají reklamní předměty. Ani to stále nestačilo, protože se lidé začali ptát na potisky triček. Tak jsme koupili další mašinku a zahrabali se do toho tak moc, že už jsme to museli dělat naplno,“ popsal podnikatel.
Kvůli práci opustil vysokou školu a s obchodním partnerem se dohodl na tom, že půjdou každý částečně svou vlastní cestou. Dnes už tedy reklamní agenturu vlastní sám.
„Kdybych se teď měl rozhodovat, jestli to celé rozjet znovu, už bych do toho nešel. V těch necelých dvaceti letech jsem si to představoval samozřejmě jinak. Teď závidím lidem, kteří chodí na osm hodin do práce, odejdou ve dvě a už na ni nemusí myslet. To v podnikání nejde,“ povzdechl si Veselý.
Mladické nadšení a energie v něm podle jeho slov přetrvává, ale už v mnohem menší míře, než na začátku. Vše stojí a padá v souvislosti s prací s lidmi.
„Jeden nepříjemný hlupák, který si myslí, že je všecko zadarmo, bohužel zastíní dalších deset slušných zákazníků. Často se mi stává, že na objednávku vytvořím grafický návrh výlohy, řeknu zákazníkovi cenu a on řekne, že se ozve. A už o něm člověk nikdy neuslyší. Přitom si mohu dovolit říct, že jsme nejlevnější v Kroměříži. Tohle dokáže otrávit,“ uzavřel podnikatel.