VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Firemní magazín je důležitý nástroj interní komunikace

ZLÍN - Dobré vztahy mezi organizací a jejími zaměstnanci jsou základem úspěchu každého podniku. Interní neboli vnitřní komunikace je tedy pro firmu stejně důležitá jako komunikace se zákazníky a veřejností.

31.8.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Koza Zdeněk

Jedním z prostředků, jak informovat pracovníky, je firemní magazín. Protože je vydávání novin finančně i časově náročné, často podniky využívají možnosti firemní sítě.

Velké koncerny mají obvykle vlastní redakci pro tvorbu firemního periodika. „Máme vlastní redakční radu. Firemní noviny vycházejí jedenkrát za čtrnáct dní. Dostává je zdarma každý zaměstnanec,“ uvedla redaktorka zlínské firmy Barum Miroslava Holubová.

Obsah podnikového magazínu se ve společnostech liší. Většinou jsou první stránky věnovány nejdůležitějším informacím a novinkám podniku, další články se pak věnují zábavě. „Noviny jsou čtyřstránkové. Aktuality z koncernu najde čtenář na první straně, následují obchodní a marketingové informace, novinky z výroby, pak oblíbený sport a kultura,“ vyjmenovala Holubová.

Roli podnikových novin v dnešní době často supluje intranet

Interní tiskoviny slouží i pro vyjádření názoru podřízených. „Publikujeme příspěvky od zaměstnanců. Většinou jde o odborné články nebo zážitky z firemních akcí a večírků,“ konstatovala Holubová. Podle ní je cenzura ze strany vedení a redakční rady nutná. „Jde totiž o periodikum, které se dostane i mimo podnik,“ vysvětlila.

Noviny tak mohou být významným marketingovým nástrojem i u ostatních cílových skupin veřejnosti. „Zasíláme je jednak bývalým zaměstnancům, do všech poboček společnosti v České republice, ale také vybraným obchodním partnerům,“ potvrdila Holubová.

Většina firem však vlastní redakci nemá, ke komunikaci se zaměstnanci využívají především firemní síť. „Dříve jsme časopis vydávali, teď se z časového důvodu věnujeme pouze intranetu,“ řekla asistentka personálního oddělení zlínského prodejce elektrotechniky HP Tronic Pavlína Machálková.

Na intranetu mohou obvykle všichni vyjádřit svůj názor. „Na firemní síti je prostor pro pracovní náměty a připomínky ze strany zaměstnanců. Obsahuje i diskuse, které nejsou cenzurovány,“ uvedla asistentka obchodního ředitele slušovického distributora softwaru a kancelářské techniky SWS, a. s., Marie Holíková.

Přestože intranet je flexibilním nástrojem interní komunikace, ne vždy jsou jeho možnosti plně využity. „Zaměstnanci se sice zapojují do diskusí na fóru, například o stravování, bohužel opět z důvodu nedostatku času se tak příliš často neděje,“ připustila Machálková z HP Tronicu. Dodala, že podnikový magazín má své přednosti a do budoucna o něm opět uvažují.

31.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Černý led v kopci může způsobit, že auta kloužou zcela neovladatelně.
AUTOMIX.CZ

Víte, co je černý led? Poradíme, jak ho poznat a jak se s ním vypořádat

Tradiční vánoční jarmark ve čtvrtek uspořádali také v kroměřížské ZŠ Zámoraví. Nakoupit si vánoční dekorace, ochutnat cukroví či vánoční punč tam dorazily stovky lidí.
9

Školní vánoční jarmarky nabídly dekorace i punč

Žáci církevní školy putovali v Květné zahradě za kořením

Další části projektu Národního památkového ústavu se v minulých týdnech zúčastnili žáci páté třídy Církevní ZŠ v Kroměříži pod lektorským vedením Petra Hudce a Gabriely Čechové. Pod názvem Putování za kořením se tentokrát setkání konalo v Květné zahradě v Kroměříži.

Pojištění dětí? Jde o nadstandard, důležitější je pojištění rodičů

Odpověď na otázku, zda se může vyplatit pojištění dítěte, dávají podle finančního poradce společnosti Partners Václava Valáška příklady z praxe. Dětské pojištění dává smysl především za podmínky pojištění vážných zdravotních komplikací, jako jsou trvalé následky úrazu nebo diagnóza závažného onemocnění.

Sedmnácté kolo soutěže O nejkrásnější svatební pár Deníku pro rok 2017

FOTOGALERIE / Prsten za 15 tisíc korun od zlatnického mistra Zbyňka Zimčíka z ateliéru Filip v Uherském Hradišti a dva krásné romantické pobyty v hotelech Starý zámek Napajedla a Spa hotel Lanterna. Právě o tyto atraktivní ceny se hraje v dalším ročníku oblíbené soutěže Svatební pár Deníku.

Bystřická alej v anketě neuspěla, nejlepší v kraji byly Branky

Třetí místo obsadila v letošním ročníku celostátní soutěže zámecká alej v Brankách na Valašsku se ziskem 210 hlasů. Za Zlínský kraj byla kromě ní nominována také platanová alej v Bystřici pod Hostýnem, v hlasování ale neuspěla.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT