Ti nejlepší z Rallye Český Krumlov na cílové rampě.
Bravó! Další těsný triumf Stříteského, po boji ovládl Rallye Český Krumlov

„Bylo to něco úplně jiného. V Chorvatsku se jelo převážně v lese, byla tam spousta cutů a tedy i spousta štěrku naházeného na trať. Vipavska Dolina byla oproti tomu hodně kopcovitá, takové malé Monte Carlo. Na erzetách se často měnil rytmus, rychlé pasáže se střídaly s úzkými a technickými úseky,” popsal rozdíly dvacetiletý pilot z Kroměříže.

„Charakter tratí byl ve Slovinsku velmi proměnlivý. První erzeta byla ve stylu Col de Turini, kdy se startovalo v údolí a horskými serpentinami se stoupalo nahoru, tam se odbočilo a zase se padalo dolů. Jen tentokrát už ne serpentinami ale rychlými padáky. Právě tam bylo v zatáčkách spousta nepořádku, na který jsme si museli dávat pozor,” doplňuje zlínský navigátor Cibulka.

Soutěžní posádky se během celého víkendu v okolí Ajdovščiny potýkaly s náročnými podmínkami, které ještě umocňovalo velké horko, které ve Slovinsku panovalo. „Po každé druhé erzetě jsme museli odvzdušňovat brzdy, které máme na naší Rally5 sériové, takže dostávaly hodně zabrat. Vždycky před cílem erzety už začal pedál trochu vadnout, což dělalo celou soutěž o to náročnější. Pak například o kilometr dál třeba přestaly fungovat pneumatiky, takže to pro nás celkově byla velká škola,” přiznává Cibulka.

Nakonec ale česká posádka zdárně dorazila do cíle na konečném šestém místě v Alpe Adria Rally Cupu, přičemž zvítězila ve své třídě 3. V celkovém pořadí soutěže pak Večerka s Cibulkou obsadili 33. místo, jen jedenáct sekund za šoumeny Urbanovými, s nimiž sdílejí společné servisní zázemí.

„Jedenáct vteřin po 130 ostrých kilometrech není moc, takže zpětně si člověk říká, že ty Urbany třeba porazit mohl. Ale spokojení s výsledkem určitě jsme!” přikyvuje Večerka.

Adam Březík s Ondřejem Krajčou v 51. ročníku Rallye Český Krumlov dosáhla ve voze Škoda Fabia RS Rally2 na 5. místo v hodnocení MČR.
Březíka v Krumlově zpomalily problém s řazením. Sbíral tak další zkušenosti

Českým posádkám se ve Slovinsku mimořádně dařilo a zanechaly tam výraznou stopu. Pohárové klání vyhráli Jan Dvořák, Jiří Kalkus na voze Opel Corsa Rally4, bronzoví skončili Filip Šimík, Marek Šimík (Ford Fiesta Rally4).

Rally se těší ve Slovinsku velké popularitě, a tak ani ve Vipavské Dolině nebyla nouze o skvělou diváckou kulisu. „V pátek v šest ráno zavřeli polovinu města a nikoho nepustili dovnitř ani ven. Servis se rozléhal po celém historickém centru města, v ulicích, parcích a podobně. Atmosféra byla super, prošla tam spousta lidí,” pochvaluje si navigátor.

Ten ale zároveň druhým dechem dodává, že chování diváků na samotných erzetách bylo pro posádky zvyklé na české zvyklosti poměrně zarážející. „Diváků byla kolem trati spousta, trochu nás ale překvapilo, kde a jakým způsobem občas stáli. Na vnějšku velkých vracáků, pod úrovní trati… Nebo v úzkých pasážích ve městě třeba na patníku podél cesty, že jsme je pomalu lízali zrcátky. U nás už by se kvůli tomu rušily erzety a tam to bylo celkem běžné,“ podivuje se osmadvacetiletý navigátor.

Nadějný automobilový jezdec rallye Tomáš Večerka z Kroměříže, který startuje v seriálu Alpe Adria Rally Cup.
OBRAZEM: mladý Večerka získává zkušenosti v rallye v zahraničí

Seriál Alpe Adria Rally Cup pokračuje na začátku června jubilejním 50. ročníkem chorvatské Zagreb Delta Rally, kde se mladá posádka ale neobjeví. „Rozhodli jsme se startovat až na dalším podniku ve Slovinsku, a to Rally Železniki, která se jede na konci června. Oproti Záhřebu se jedná o kratší a finančně méně náročnou soutěž. Navíc pořadatelé projevili zájem o náš start. Michal už měl na tento termín naplánovanou dovolenou s rodinou, proto pojedu tentokrát s tátou,” upřesňuje závěrem Tomáš Večerka.

V průběžném pořadí poháru drží posádka Clia Rally5 čtvrté místo, ve třídě 3 jí po dvou soutěžích patří průběžné vedení, o které se dělí také v klasifikaci juniorů.