Vyrovnaný souboj dvou Fordů Fiesta R5 nakonec na poslední rychlostní zkoušce rozhodlo lepší obutí na voze Odložilíka. Před závěrečným testem totiž jeho a druhého Martina Vlčka dělilo pouhých devět desetin sekundy.

"Věděl jsem, že Martin má hodně rozbité gumy, takže jsem věřil ve zdárný konec v náš prospěch. Přesto jsem se snažil jet rychle, ale bez větších chyb a vyšlo to nakonec na výbornou," hýřil spokojeností na cílové rampě Odložilík.

"Je to pro nás takové zadostiučinění po nevydařené barumce. Soutěž byla skvěle připravená, tratě parádní a počasí se nakonec po včerejší průtrži mračen taky umoudřilo, takže jsme opravdu spokojeni. Martinu Včkovi musím poděkovat za nádherný souboj. Jel opravdu skvěle," vysekl poklonu nejbližšímu soupeři kroměřížský pilot.

Stříbrnou posádku v okolí Šternberka kromě nevhodného obutí v závěrečné sekci brzdila po celou soutěž i pilotova zdravotní indispozice.

"Na rally jsem si odskočil v podstatě velmi krátce po operaci žlučových kamenů, takže to opravdu nebylo nic jednoduchého. Každopádně souboj o prvenství jsme si prohráli hlavně na trati díky špatné volbě pneumatik v závěrečné sekci. Zvolili jsme příliš měkké gumy, které jsme navíc měli nařezané. Nečekali jsme totiž, že teploty tak vyrostou. Jednoznačně špatně zvolená taktika nakonec rozhodla celý závod," smutnil v cíli Martin Vlček, který se ale představí i v závěrečném podniku rallysprintové série v okolí Vsetína.

"Ještě pořádně propočítáme bodové možnosti, a pokud již budeme bez šancí na celkové prvenství v poháru P2+, tak určitě domácí podnik pojedeme hlavně pro fanoušky, " slíbil pilot žlutočerného Fordu Fiesta R5.

Třetí místo patřilo v podhůří Nízkého Jeseníku domažlickému pilotovi starší Škody Fabia WRC Karlu Trněnému s německým spolujezdcem Christianem Doerrem.

"Jsme rádi, že jsme v cíli. Hned po druhé rychlostní zkoušce nám totiž odešla spojka, ale naštěstí se nám auto podařilo dovést až do servisu a spojku vyměnit. Na kluky před námi jsme pak již neměli," uznal pilot Fabie WRC.

Hodnocení Rallysprint série vypsané pro vozy s poháněnou jednou nápravou opanovala domácí posádka Michal Horák s Karlem Zapletalem na voze Opel Adam R2, kteří porazili dosavadního lídra šampionátu Petra Semeráda na shodném voze. Snížili tak jeho náskok na čele, takže rozhodnutí o celkovém vítězi série padne až při závěrečném závodě na konci října ve Vsetíně.

Autor: Jiří Hejtmánek


Výsledky X. Rally Jeseníky 2018

1.Odložilík Roman - Tureček Martin Ford Fiesta R5 39:29,4

2.Vlček Martin - Žáková Jindřiška Ford Fiesta R5 +6,9

3.Trněný Karel - Doerr Christian Škoda Fabia WRC +1:10,4

4.Rujbr Patrik - Římalová Veronika Škoda Fabia R5 +1:45,1

5.Kurka Tomáš - Janovská Kateřina Mini Cooper WRC +1:45,8

6.Pátl Josef - Rajnoha František Ford Fiesta R5 +3:12,3

7.Šimek Ondřej - Horáček Jindřich Mitsubishi Lancer Evo IX +3:38,5

8.Hanák Jiří - Vajík Karel Ford Fiesta R5 +3:44,9

9.Horák Michal - Zapletal Karel Opel Adam R2 +3:48,8

10.Semerád Petr - Hlávka Jiří Opel Adam R2 +3:57,3