„S ohledem na snahu pravidelně se účastnit MMČR v rally s finančně dostupnou technikou, padla volba na nově postavený Citroen C2R2 Max. S tímto vozidlem a spolujezdcem Lukášem Zámečníkem jsme chtěli zamíchat kartami ve značkovém poháru těchto vozů s názvem Citroen Racing Trophy 2011,“ vysvětlil změnu vozu Marcel Svačina.
Již první pocity z jízdy s tímto vozem ještě před prvním závodem ho naplňovali optimismem, což se prokázalo hned na Valašské Rally, kde se posádce Svačina – Zámečník podařilo zvítězit v rámci CRT a obsadit druhé místo v poměrně nabité třídě 6. Další soutěží byla Rally Šumava, kterou hned v úvodu ukončila tragická nehoda Jirky Skoupila.
Po krátké pauze, vyplněné účastí na takřka domácím Rallysprintu Kopná, se Marcel Svačina soustředil hlavně na nastavení podvozku. Poté odjel bojovat o další body do Českého Krumlova, kde byli velmi těžké ale krásné rychlostní zkoušky. Letos o to těžší tím, že po celé dva dny závodu vydatně pršelo.
„Tyhle podmínky na trati nám ale vyhovují, a tak jsme se na závod moc těšili. Bohužel hned na druhé RZ se nám zastavilo auto, protože se nám dostala voda do motorové elektroinstalace a my tím ztratili na soupeře jeden a půl minuty. I když se nám podařilo auto nastartovat a pokračovat, tak ztráta už byla dost velká a výsledkem bylo 18. místo absolutně a 5. místo ve třídě,“ poznamenal Svačina.
Hned na dalším podniku v Hustopečích si chtěli Svačina se Zámečníkem upevnit průběžnou první pozici a začali velmi ostře. Fantastický čas v první a třetí RZ vystřídala chyba a výlet mimo trať na RZ4. Při snaze smazat tuto chybu došlo na RZ 9 k poměrně těžké havárii.
„Po vyšetření v brněnské nemocnici a návratu domů jsme se vrhli na výměnu poškozených dílů na voze. S ponaučením jsme odjeli na Rally Bohemia, ale tam nám hned v úvodu soutěže praskla poloosa. Zřejmě ještě v souvislosti s havárií na Hustopečích a my byli nuceni odstoupit,“ posteskl si holešovský jezdec.
V programu pak následovala u nás asi nejtěžší soutěž – Barum Rally.
„Na tuto soutěž jsme se pečlivě připravili a doufali v dobrý výsledek. Po dobu závodu panovala teplota kolem 36stupňů. V kombinaci s nutným bezpečnostním vybavením posádek a opravdu dlouhými a těžkými rychlostními zkouškami to byl bezesporu nejnáročnější závod sezony.
Tradičně právě tady se jede velmi vysoké tempo, protože divácká kulisa je fantastická. My se snažili jet naplno, i když nás v první sobotní sekci zbrzdily problémy s brzdami. Nakonec z toho bylo pěkné 4. místo ve třídě a 3. mezi citroeny,“ pochvaloval si Marcel Svačina.
Posledním závodem v rámci MMČR a CRT byla Rallye Příbram, kde posádka Svačina – Zámečník potřebovala hlavně dojet s ohledem na vývoj v pořadí šampionátu. To se jim podařilo a obsadili celkově 2. místo v CRT 2011 a 3. ve třídě 6.
„S dosaženým umístěním jsem spokojen, ale musím se přiznat, že v průběhu sezony jsem pomýšlel i na vítězství v CRT. Bohužel vlastními chybami jsme se o to připravili.
Na závěr sezony jsem se účastnil Rallyshow v Uherském Brodě, kde byla skvělá atmosféra a my společně s novým spolujezdcem Lukášem Kostkou zvítězili ve třídě 6. S Lukášem jsme se dohodli na spolupráci pro příští rok,“ dodal Marcel Svačina.