Ve voze Škoda Fabia R5 ovládl všechny měřené úseky s výjimkou úvodního nedělního, který ale byl nakonec anulován. „Jsem moc rád, že jsme splnili roli favorita. Musel jsem ale být stále ve střehu a hlídal si své tempo a rytmus. Muselo nás to pořád bavit,“ pousmál se šťastný nejlepší pilot na Valašsku.

Třebaže za poslední ročníky zná tratě všech tuzemských podniků téměř nazpaměť, o víkendu poznal něco nového. „Doma to člověk zná, ale jely se nové úseky a zase jsme se tím pádem naučili něco nového. Pokud není co zlepšovat, tak se dostaví stagnace nebo se jde zpět. Musíme se tedy podívat i na věci, které nebyly úplně optimální a snažit se z nich vytěžit maximum,“ konstatoval.

I ve druhém letošním vystoupení slavil s fabii ve vyvedení trikolory úspěch. „Nový design našeho auta se mi moc líbí, máme k němu i nové kombinézy. Jsem rád, že když letos slavíme sto let Československa, že můžeme jet v těchto barvách,“ pousmál se.
Ze stříbrné příčky v rámci 37. ročníku Kowax Valašská rally Valmez 2018 v okolí Valašského Meziříčí s minutovou ztrátou dojel Václav Pech.

„Ráno jsem dělal nějaké jezdecké chyby a moc mi to nešlo, ale ke konci jsem se zase chytil a jel v optimálním tempu. Na poslední zkoušce jsme se hodně snažili a jsem šťastný, že se to nakonec povedlo,“ zářil v cíli Pech, jenž do závodu nastoupil ne zcela zdráv. Problémy se zády a bolest se opět vrátily. „Od druhé zkoušky na polygonu už jsem fyzicky hodně trpěl, jsem rád, že jsme v cíli,“ setřel si pot z čela pilot Fordu Fiesta R5, jenž svou pozici ubránil o 17 vteřin před norským pilotem továrního týmu Ole Christianem Veibym. Ten se na poslední rychlostní zkoušce nevyhnul hodinám a o pouhých sedm desetin uhájil bronz.

„Byla to opravdu krásná bitva. Musel jsem si hlídat nejen styl jízdy, ale také být hodně rychlý. Na poslední zkoušce jsem se snažil, ale udělal jsem hodiny v hodně rychlém místě a musel couvat. Měl jsem štěstí. Takové věci se ale prostě stanou, když jedete na limitu, někdy to tak je,“ konstatoval talentovaný Nor. „Největším pozitivem této soutěže je fakt, že jsme se naučili hodně nového o jízdě na asfaltu, byl to úplně jiný typ tratí a povrchu. Těžko teď mluvit o dalších plánech, ale doufám, že budeme ještě moci do Česka vrátit,“ přeje si Veiby.

Z regionálních pilotů si nejlépe vedl zlínský Jaromír Tarabus, jenž v silné konkurenci bral šesté místo. „Mám smíšené pocity. V nedělní druhé etapě se nám podařil jenom Fulnek a jinak jsme jenom víceméně prohospodařovali sobotní náskok před Martinem Vlčkem,“ uvědomuje si 41letý zkušený pilot. „Udrželi jsme ho za sebou a s tím jsme spokojení, ale určitě jsme chtěli jet líp. Úplně jsem se v autě necítil a nedokázal využít jeho potenciál jak bych chtěl,“ zamrzelo Tarabuse.

Výsledky 27. ročníku Valašské rally

1. Kopecký J. - Dresler P. (Škoda Fabia R5) 1:29:34.9
2. Pech V. - Uhel P. (Ford Fiesta R5) + 1:01.8
3. Veiby O. - Skjærmoen S. (Škoda Fabia R5) + 1:18.8
4. Dohnal J. - Ernst M. (Ford Focus WRC) + 1:19.5
5. Černý Jan - Černohorský P. (Ford Fiesta R5) + 2:18.8
6. Tarabus J. - Trunkát D. (Škoda Fabia R5) + 2:58.8
7. Vlček M. - Žáková J. (Ford Fiesta R5) + 3:06.3
8. Mareš F. - Hloušek J. (Škoda Fabia R5) + 3:23.5
9. Kopáček V. - Rendlová B. (Ford Fiesta R5) + 3:28.9
10. Szeja J. - Szeja M. (Ford Fiesta R5) + 3:59.5

12. Jakeš M. - Machů P. (Škoda Fabia S2000) + 5:42.9
16. Pospíšilík T. - Hovorka J. (Škoda Fabia R5) + 6:30.1
17. Březík M. - Omelka M. (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 8:08.7