Českokrumlovské tratě patří k těm nejkrásnějším, které české mistrovství může nabídnout.

V letošním devětatřicátém ročníku byly navíc náročné tratě podpořeny vydatným deštěm, ten nesmírně ztěžoval situaci posádkám a určitě i divákům podél trati. Také podle slov předních jezdců se jednalo o nejnáročnější ročník této soutěže.

Pokud nepočítáme Šumavu, tak pro Adama Koblihu to byl první start mimo domácí prostředí a po seznamovacích jízdách se těšil z pěkných rychlostních zkoušek, to však prozatím netušil, jaký průběh jej čeká.

„Z tratí mám velký respekt, čekal jsem velmi náročné a pěkné tratě a tohle se splnilo do puntíku. Charakter testů je dost odlišný od těch u nás. Jezdí se zde převážně na úzkých uskákaných cestičkách a často se mění rytmus jednotlivých úseků. Předpověď slibuje deštivé počasí, tak se dá očekávat velké množství vytahaného bláta. Uvidíme, přijeli jsme se sem hlavně učit a nasbírat nějaké zkušenosti.“

Páteční etapa obnášela pět rychlostních zkoušek, z nichž ta poslední byla kvůli havárii posádky Adolf – Večerka zrušena. Nikdo ze soutěžních jezdců neměl na růžích ustláno a totéž platilo i o Koblihovi, hned v úvodu se pro něj krumlovská rally začala proměňovat ve zlý sen.

Po prvních dvou RZ ztratil Kobliha na prvního Ondřeje Blaťáka bezmála 25 vteřin. V druhých průjezdech už halila podmáčené a blátivé rychlostní zkoušky černá tma. V RZ 3 na jednom z nenápadně vyhlížejících míst uklidila posádka po drobném zaváhání svou Hondu na mez.

Díky množství obětavých diváků a jednomu členu Wallachian Ultras, který záchrannou akci zorganizoval, se podařilo auto vyprostit a kluci mohli i nadále pokračovat. Ztráta pěti minut již napovídala, že šance na pěkný výsledek jsou ty tam. Bohužel ke smolnému průběhu to nebylo vše. V následující RZ 4 přišel ještě defekt pravé přední pneumatiky, výměna kola přímo na trati a k pěti minutám se přidalo dalších šest a půl.

„Zhruba ve dvou třetinách RZ po rychlé pasáži jsem byl za horizontem dlouhý na brzdy. Když už bylo jasné, že se do pravoúhlé levotočivé zatáčky nevlezu, snažil jsem se alespoň auto nasměrovat do bezpečného místa. Naštěstí jsme netrefili žádný pařez, nebo něco podobného. Auto ale bylo dost hluboko a sami bychom se odtud nikdy nedostali. Tímto chci moc poděkovat divákům, kteří nás odtud vytlačili, a zároveň se jim omlouvám za bahenní obklad. Dotyční ať se přihlásí v Hustopečích v servise a nějak to spolu vyřídíme. Hned v následující RZ Slavkov na jednom z rozbitých úseků se nám podařilo udělat pomalý defekt. Snažili jsme se s tím chvíli jet, ale poté co se pneumatika úplně roztrhala, přišlo na výměnu kola přímo na trati. Prostě se pátek nevydařil,“ dodal k průběhu páteční etapy Kobliha.

Taktika do sobotního dne byla jasná, v klidu dojet do cíle a nasbírat co nejvíc zkušeností. Na rychlostních zkouškách této rally, jak známo, je důležitý především precizní rozpis a dobrá souhra posádky. Na to svým způsobem také doplatili Adam s Martinem. Minimum zkušeností s neznámým prostředím se neblaze podepsalo na tvorbě rozpisu, a když se ke všemu přidal problém s intercomem, narostla časová ztráta po první sekci sobotních testů o dalších 50 vt.. Problémy popsal spolujezdec.

„V sobotu jsme taktéž nezačali moc dobře. Já jako spolujezdec jsem dělal spoustu chyb. Nemohl jsem se do toho dostat a navíc nastaly nějaké problémy s intercomem, neslyšel jsem se a chvílemi neměl ponětí o tom, co čtu. Na prvním průjezdu RZ Lipno, v jednom lesním úseku, se mi podařilo otočit v rozpise více stran, než bylo nutné a další zdržení bylo na světě. Srovnat se s tratí mi chvíli trvalo.“

Druhá půle sobotního dne již konečně vypadala podle představ a tato dvojice vyhrála všechny zbývající tři zkoušky epilogu Rallye Český Krumlov. Na lepší než páté místo v cíli to bohužel nestačilo. Pár bodů do hodnocení třídy 9 si posádka bílo-modré Hondy připsala a po dvou klasifikovaných závodech je stav na špici velmi vyrovnaný.

Nutno vyzdvihnout výkon Ondřeje Blaťáka na této rally, jel velmi rychle a dokázal zde využít svých zkušeností. Po celou dobu si udržoval potřebný náskok a nikomu nedovolil ani na moment převzít pomyslnou taktovku vedení.

„Jsem rád, že i přes problémy se nám takto náročnou rally podařilo dokončit, i když ten výsledek není nikterak oslnivý. Nasbírali jsme spoustu cenných zkušeností do budoucna. Máme za sebou první defekt, první výlet mimo trať. Víme, kde máme rezervy a kde se musíme zlepšit, na tom je potřeba zapracovat. Velmi oceňuji práci pořadatelů a organizátorů, kteří po celou soutěž pracovali bezchybně. Také bych rád poděkoval našim sponzorům. Již teď se velmi těšíme do Hustopečí, snad se nám bude dařit o poznání lépe,“poznamenal na závěr Kobliha.

Dalším zastavením MMČR bude již o příštím víkendu VII. Agrotec Mogul Rally Hustopeče v datu 10. – 11. 6. 2011. Boj o vteřiny se bude odehrávat na Břeclavsku. Doufejme, že i z pohledu třídy 9 nebude o zajímavé bitvy a momenty nouze.

ONDŘEJ BIJA