„Poprvé a naposledy jsem dojel do cíle před pěti lety, tehdy jsem vyhrál skupinu N2. V uplynulých čtyřech startech jsem však neuspěl. Mým hlavním cílem je proto prolomit černou sérii,“ netají se 30letý závodník, který se spolujezdcem Miroslavem Krotěnou sedlá zánovní vůz Mitsubishi Lancer Evo IX.
V probíhajícím ročníku se zlínské posádce nevede podle očekávání. Ve velkém i malém šampionátu totiž většinu podniků nedojela, včetně posledního rallysprintu v Prachaticích. „I zde nás postihla technická závada již na první rychlostní zkoušce. Naštěstí se jednalo o vadnou jednotku elektroniky, kterou jsme již vyměnili. Doufám, že smůlu na barumce zlomíme a sezona už bude jenom lepší,“ posteskl si Jelínek.

Příprava na páteční start zlínského podniku byla hodně důkladná. „Je rozdíl připravit vůz na rallysprint, na který se letos specializujeme, anebo dvoudenní závod. Většina dílů se musela repasovat, preventivně se mění více věcí, je to složitější a finančně náročnější,“ přiznal Jelínek, pro kterého je každý ročník barumky vrcholem sezony. „Domácí trať je srdeční záležitostí. Většina našich partnerů navíc pochází ze Zlína a ráda by právě náš vůz viděla nejvýše. Proto i nyní cítím větší tlak než při jiných závodech,“ připustil pilot.

Letos pořadatelé barumky pro jezdce přichystali hned několik změn na tratích. Jestliže v minulých dnech byla neděle spíše odpočinková, letos tomu už asi nebude. „To je pravda, nedělním jednodušším rychlostním zkouškám po zařazení Trojáku odzvonilo. Navíc většinu vsetínských testů vůbec neznám, což muže být na druhou stranu výhodou,“ směje se Jelínek.

Páteční městská rychlostní zkouška na rozdíl od natěšených diváků ve většině jezdců vzbuzuje respekt a obavy. V show pro diváky se podle závodníků dá více ztratit než získat. „Závody za tmy mám rád, pod světly je trať mnohem přehlednější. Na druhou stranu tyto krátké etapy jsou hodně náročné na psychiku, neboť na tak krátké a hodně klikaté trati číhá nebezpečí na každém metru,“ dobře ví zlínský závodník, jenž na svém voze poveze číslo 30.
Třebaže do startu první erzety barumky zbývají ještě dva dny, všichni členové Pospa rally teamu již jsou nervózní.

„Většina zlínských posádek cítí před startem domácího závodu zvýšený zájem nejbližšího okolí. Tento tlak pak v kombinaci s přemírou snahy o co nejlepší výsledek bývají hlavní příčinou předčasného odstoupení,“ vypozoroval Jelínek, který žádné předstartovní rituály nepěstuje. „Jsem však pověrčivý. Se spolujezdcem jsme si pro štěstí nalepili na zadní sklo samolepku housenky, která nám v minulosti přinášela štěstí,“ prozradil.

Vedle dojetí do cíle by se posádka Mitsubishi Lancer Evo IX ráda umístila do 20. místa v absolutním pořadí. „Konkurence bude obrovská. Těžko můžeme stačit tak velkým týmům, jako je Fiat nebo Peugeot. A kdo vyhraje? Věřím Romanu Krestovi. Vyhrát však může kdokoliv z dvacítky nasazených. Především vozy super dva tisíce patří mezi nejžhavější kandidáty na prvenství,“ předpokládá Jan Jelínek.