Dvě z nich dokonce skončily s fatálními následky a dva lidé zemřeli.„Nejčastější příčinou dopravních nehod byl nesprávný způsob jízdy, nepřizpůsobení rychlosti, nedání přednosti nebo nebezpečné předjíždění,“ objasňuje policejní tisková mluvčí Simona Kyšnerová.

NEJVÍCE BOURALI ŘIDIČI MOTOROVÝCH VOZIDEL VE VĚKU OD 25 DO 30 LET.
Z celkového počtu bylo na vině 232 řidičů motorových vozidel a právě nejvíce bylo mezi 25 a 3O lety. Často však také bourají řidiči ve věku 20 až 25 let či od 40 do 45 let. Naopak nejméně nehod mají na svědomí řidiči do 20 a nad 60 let. Ve 20 případech nehodu ale způsobili i cyklisté a ve dvou dokonce chodci.Zajímavostí je, že k nehodám nejčastěji dochází v pondělí a v sobotu. Naopak nejméně jich bývá v neděli.

OJEDINĚLÉ NEJSOU ANI STŘETY SE ZVĚŘÍ. LETOS UŽ JICH POLICIE ŘEŠILA 112.
Obecně ke střetu se zvěří dochází na okraji lesa a u polí. Většinou pak brzy ráno nebo k večeru. „Nejčastěji se setkáváme se střety se srnci, srnami, laněmi, daňky, ale i s divokými prasaty, zajíci či bažanty. Občas se vyskytnou i srážky se psem či kočkou,“ říka mluvčí.

POLICIE SE SNAŽÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH VĚNOVAT STÁLOU POZORNOST.
„Provádíme řadu dopravně-bezpečnostních akcí. Snažíme se tak eliminovat dopravní přestupky a tím i nehody,“ potvrzuje mluvčí. Řidiči si však nedají říct. Za první pololetí už tak evidují 4185 přestupků. Nejčastějším z nich byla těžká noha na plynu. Rychlost nedodrželo 916 hříšníků. 668 z nich bylo přistiženo v obci a 248 mimo obec. Dalším častým prohřeškem bývají bezpečnostní pásy, a to jak u řidičů, tak i u spolujezdců. Pokutu kvůli tomuto obdrželo celkem 565 lidí.

ANI ALKOHOL A DROGY ZA VOLANTEM POŘÁD NEUKAZUJÍ ZANEDBATELNÉ ČÍSLO.
Při dopravních kontrolách policisté v další cestě zastavili hned 155 řidičů, kteří se za volant posadili pod vlivem alkoholu. Dalších 49 si před jízdou dopřálo drogy. 15 takových hříšníků pak včas zastavit nedokázali. Ti pak bourali. A i když se jedná o pokles proti minulému roku, není důvod k radosti. Promyslet si možné následky svého jednání by měl každý řidič. Neohrožuje jen sám sebe, ale i ostatní účastníky dopravy a jejich rodiny.