Podrobnosti zveřejnili minulý týden s odkazem na využití nové aplikace nazvané Záchranka.

„Třicátého března v 11.54 hodin obdrželo operační středisko zdravotníků tísňovou výzvu prostřednictvím zmíněné aplikace Záchranka. Díky ní operátoři linky 155 získali souřadnice místa, odkud byla výzva o pomoc vyslána – konkrétně šlo o 263. kilometr dálnice D1 – avšak vzápětí byl hovor ukončen a operátorům se nedařilo dovolat se zpět,“ popsala za webový projekt stojící za vznikem aplikace Markéta Zvolská.

Záchranáři tedy v první chvíli znali pouze místo, na kterém se pravděpodobně něco stalo. „Proto se spojili se sousedními záchrannými službami a policí, zda neregistrují nehodu v konkrétním úseku dálnice. Nikdo z dotazovaných však žádné volání o pomoc neregistroval, proto policie vyslala na místo dálniční hlídku,“ vysvětlila Markéta Zvolská.

Policisté pak na odpočívadle u dálnice skutečně našli řidiče, který kvůli zdravotním obtížím nebyl schopný hovor s operátorkami uskutečnit. Po základním ošetření byl převezen ve stabilizovaném stavu do Kroměřížské nemocnice.