Počet smrtelných zranění tedy rapidně vzrostl, přitom celostátní trend je v tomto směru spíš opačný.

Statistiku ovšem značně ovlivnila nechvalně proslulá křižovatka u Bezměrova.

„Loni zemřeli na silnicích Kroměřížska za celý kalendářní rok tři lidé, letos už jich je jedenáct,“ spočítala mluvčí kroměřížské policie Simona Kyšnerová.

Zatím nejtragičtější nehoda letošního roku se odehrála právě u Bezměrova.

„Sedmatřicetiletý řidič Škody Felicia jedoucí od Brna na Kroměříž nedal přednost dodávce, která jela od Kojetína k dálničnímu přivaděči,“ připomněla Kyšnerová scénář, který se na daném místě nezvykle často opakuje.

Ani přivolaní zdravotníci už bohužel nemohli pomoci třem lidem. Na křižovatce zemřela šestadvacetiletá žena a dva muži ve věku osmatřicet a třicet let, kteří cestovali v osobním autě.

Zatím poslední tragická nehoda se udála na konci října u Podhradní Lhoty. Sedmadvacetiletého muže zavalil jeho podomácky vyrobený traktor, kterým svážel v lese dřevo.

Letošní počet mrtvých na silnicích narostl téměř čtyřikrát a to ještě není konec roku. Alarmující navíc je, že v ostatních regionech je tendence spíš opačná.

„Zvýšený počet mrtvých musí nějakým způsobem souviset s regionem,“ míní třeba dopravní psycholog Matúš Šucha. Poukazuje právě na to, že v celostátních statistikách nehod spíš ubývá. „Regionální rozdíly bývají v naprosté většině dané stavem komunikací a někdy i prací policie,“ nabízí možnosti vysvětlení psycholog.

Ve statistikách nehodovosti se tedy podle něj projeví nejen to, jak jsou spravované výmoly, ale také údržba v zimě. Ačkoli se to nabízí, vinu prý lidé nemohou dávat agresivitě řidičů. „Takoví jsou totiž všude, nejen na Kroměřížsku,” upozorňuje dopravní psycholog.