Muž totiž napravil selhání přístrojů, které vinou písku na kolejích vagóny s lidmi „přehlédly“: mohlo tak snadno dojít k velkému neštěstí.

Na případ upozornil server www.tyden.cz, konkrétnější informace o incidentu se podařilo zjistit s odstupem několika dní od události Deníku.

Podle vyjádření mluvčí Správy železniční dopravní cesty Anny Kodysové přijely poslední srpnový pátek před šestou hodinou odpolední do Hulína ze zastávky Břest čtyři vagóny s cestujícími tažené lokomotivou.

Strojvedoucí osobního vlaku při rozjezdu vlaku použil písek, který lokomotivy vozí, aby kola po kolejnici neprokluzovala.

Vlak, stojící na koleji, musí dispečer zároveň vidět na své obrazovce. Signál se přenáší mezi kolejí a kolejnicí, tímto způsobem má systém zabránit tomu, aby na jednu kolej vjely dva vlaky najednou.

Sypač se ale podle železničářů zasekl a písku vypadlo na koleje víc než by mělo. Kola vlaku, obalená centimetrovou vrstvou písku, se pak na monitoru dispečera ztratila.

Strojvedoucí si ale problému naštěstí všiml a poruchu odstranil, čímž zřejmě zabránil neštěstí, které mohlo stát řadu lidí život.

Podobná událost se totiž například stala letos v květnu v Moravanech na Pardubicku: v důsledku toho, že vlak na monitoru nebyl vidět, tehdy došlo k nehodě, při níž zemřel strojvedoucí.

Hned po tragické nehodě se začala problémem zabývat Drážní inspekce a také experti Českých drah.

„Sestavili jsme komisi složenou ze zástupců vysokých škol, strojvedoucích, odborníků z oblasti dopravy i výrobců zařízení. Komise má za úkol najít způsob, jak těmto událostem předcházet,“ informoval Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

Konkrétní výsledky zatím železničáři nemají, Drážní inspekce slibuje, že mimořádnou situaci v Hulíně vyšetří během několika týdnů.

Lidé, kteří vlaky cestují pravidelně, jsou ale událostí pochopitelně znepokojeni. „Na drahách je strašný nepořádek. Měli by s tím něco dělat, ne jen pořád zdražovat jízdné,“ vyjádřila se za všechny studentka Lucie Skálová z Rusavy.

Kateřina Vašíčková