Zahájení stavby nového dálničního mostu přes řeku Moravu u Napajedel je dokladem snahy o zrychlení dopravy v našem kraji a rozšíření sítě rychlostních komunikací o dálnici D55 napříč střední, východní a jižní Moravou.

Ta má být finálně dlouhá víc než sto kilometrů s napojením u Břeclavi na dálnici D2. Je chvályhodné, že 145 metrů dlouhý most chce Ředitelství silnic a dálnic zprovoznit už v roce 2025, tedy podstatně dřív, než stavaři stihnou kompletně vybudovat dálniční úsek z Babic do Napajedel.

Most má totiž usnadnit motoristům sjíždějícím z dálnice na silnici I/55 k Napajedlům. Současný sjezd z dálničního zakončení u Otrokovic totiž řidičům v časech výraznějšího provozu komplikuje život víc než je zdrávo.

Tím, že musejí sjíždět z dálnice přes kruhový objezd, se tam v exponovanných časech tvoří kolony. Sám jsem tam v několika zácpách uvízl a trpělivě jsem musel čekat, až mě z nich zahuštěný provoz po několika minutách jízdy krokem a postávání „uvolní“ do standardního motoristického módu směrem k Napajedlům a dál k Uherskému Hradišti.

Ilustrační foto
Opravy silnic na Slovácku. Kde začnou v květnu, a kde ve druhé polovině roku

V souvislosti s dálničním obchvatem Otrokovic ale mnohé šoféry snad ještě o něco více trápí jiná věc. Totiž že ti, kteří nemají dálniční známku, jej nemůžou bez ní využít k přesunu na silnici ve směru Otrokovice – Zlín a naopak a musejí absolvovat podstatně pomalejší průjezd Otrokovicemi.

Je škoda, že hejtmanství v této věci zřejmě nenasadilo dostatečné páky k tomu, aby znepoplatnění tříkilometrové části dálnice u Otrokovic prosadilo. Podobně, jako to například funguje na bezplatných úsecích dálnice v okolí Brna.