Největší tlouštíci nevědí, za kým se vydat, většina šupináčů zuří, že piraňa trhá partu. Zbývají jen dvě varianty: buď nezdárnou piraňu díky přesile umlátit, nebo změnit směr a plout za ní.

Takovou piraňou pádlující v moři povánočních slev, výprodejů a slevomatů je pro mne firma Bushman. Je sice proti veškeré žurnalistické etice jmenovat v článcích firmy, ale tentokrát to udělám. Za výlohami této společnosti obchodující s oblečením se po Vánocích objevil plakát hlásající: 90% sleva na hadry. A když se zákazník po této slevě pídil, dostal za dvě koruny, tedy po 90% slevě, skutečnou hadru na zem. Jedná se o reklamní tahák, vtip či zoufalý vzdor? To poslední je nejpravděpodobnější. Majiteli firmy Jindřichu Melicharovi zřejmě už bylo hloupé lhát lidem. Urážet inteligenci zákazníků cedulemi hlásajícími obří slevy se totiž stalo trendem. Z vlastní zkušenosti však všichni víme, že tato líbivá hesla jsou vlastně podvod na zákazníka. Nedělám si iluze, že by pan Melichar byl bojovníkem za pravdu. I jemu jde jistě o zisk. Ale pro mne je první piraňou, která opustila hejno. Poprvé si zajdu koupit triko do firmy Bushman. Z principu.

Martin Nevyjel, divizní šéfredaktor