Dát prostor mladým a často i kontroverzním umělcům je cíl letošní zlínské divadelní sezony nesoucí název Čas velkých událostí. Tímto příkladem je i absolventka pražské DAMU Katharina Schmitt, jež se orientuje na německé divadlo. Se zlínským souborem spolupracuje vůbec poprvé.

"Dílo uchopila jinak, razantně a originálně," uvedla Trávníčková. Záměrem režisérky je připravit divákům notoricky známé téma očima nezatíženýma tradicí. "Jde jí o vyjádření první silné citové touhy a postižení pocitů i postoje čistého mladého člověka vrženého do světa plného násilí, nenávisti a netolerance," uvedla Trávníčková.

Vizuální stránka inscenace ctí ducha alžbětinského univerzálního jeviště, tedy nepopisného abstraktního prostředí. Její autor, pražský scénograf Pavel Svoboda, umístil doprostřed rozlehlého jeviště gigantický objekt ve tvaru preparační pinzety. Kostýmy návrhářky Kamily Polívkové jsou jen lehce historické, blíže mají k současnosti. Polívková se při jejich navrhování nechala inspirovat slavným filmem Kmotr, v němž podobně jako ve hře Romeo a Julie proti sobě válčí dvě rodiny.

Romeo a Julie je jedna z nejslavnějších tragédií a zřejmě vůbec nejpopulárnější dílo Williama Shakespeara. Síla příběhu lásky dvou mladých lidí, kteří nesměli svobodně spojit své životy, a tak raději volili smrt, uchvacuje od svého vzniku už přes čtyři století dodnes.

Inscenace je třetí premiérou letošní sezony, první dvě, Faust a muzikál Kabaret, nastudoval mladý režisér a umělecký šéf divadla Dodo Gombár.