Galerie: České mopedy a motokola

Motokola byla v různých obdobích velmi oblíbeným dopravním prostředkem. Toto je vůbec první český produkt tohoto druhu Mopedům samozřejmě věnovaly i velké firmy. Toto ČZ 98 A toto Jawa Robot Značka Terra využívala motokola Eska Ještě koncem dvacátých let byla chebská značka Premier největším výrobcem motorek u nás. Pak už dělal jen kola a motokola Pomocný motor - X Systém Hartman vymysleli v Trutnově Toto je detailní pohled na jednotku, kterou později úspěšněji prodávala společnost Fichtel&Sachs Firma Es-ka nabízela vzhledově velmi podařená motokola Firma Achilles z Horní POlice vyráběla motokola od roku 1931 Mopedy Stadion se vyráběly v Rakovníku od poloviny padesátých do poloviny šedesátých let Posledním velkosériově vyráběným typem byl S 22 Ranou pro výrobce mopedů bylo zavedení povinnosti mít i na moped řidičák Jawetta 551 Standard Plechový kryt nohou u tohoto modelu byla příplatková výbava Jawetta Sport byla určena na export Babetta 228 z roku 1971 Amatérsky vyrobené letecké motokolo Pohyb zajišťovala tlačná vrtule Firma Bodeček chtěla uspět v prvním desetiletí nového tisíciletí s koly poháněnými motory ze zemědělské techniky Síla motoru se třením přenášela na zadní kolo Muzeum sídlí v bývalém zámeckém špýcharu u zámku Nové Hrady Značka Loped vymyslela unikátní převodovku Tato motokola se vyráběla v malých sériích Pobočný závod ČZ Strakonice v Blatné vyráběl v devadesátých letech motokolo Orion V podobné době chtěl prorazit na trhu model Pioneer s motorem, který pro změnu roztáčel přední kolo