Hybridní autobus kombinuje pohon na naftu a elektřinu. Při rozjezdu a jízdě do rychlosti 30 kilometrů za hodinu využívá baterii, při rychlejší jízdě jede na naftu. „Velkým kladem je naprosto tichá jízda při rozjezdech. V porovnání s dieselovým autobusem hybridní technologie dosahuje asi pětadvacetiprocentní úspory paliva,“ popsal vedoucí provozu MHD Jaroslav Černý.

K dalším pozitivům nového autobusu patří komfort pro tělesně postižené. Vozidlo totiž má automatickou plošinu pro nástup a výstup vozíčkářů. Prostor pro cestující je vybaven i USB zásuvkami pro nabíjení mobilních telefonů a tabletů. „V létě lidé ocení plně automatickou klimatizaci, která jim pobyt v autobusu zpříjemní,“ dodal Holík. Autobus je vybaven informačním systémem, který hlásí zastávky. V nejbližších týdnech do něj bude instalována i LCD obrazovka, která zobrazí trasu linky.

Nový autobus Volvo doplní sedm více než deset let starých vozidel Volvo, která jezdí na naftu. Kromě toho KTS disponují třemi autobusy značky Iveco, které jezdí na stlačený zemní plyn (CNG). Pořízeny byly v letech 2017 a 2018. „Rádi bychom v obnově vozového parku MHD pokračovali. Bez dotací se ale v případě nákupu více autobusů najednou neobejdeme. Bohužel, vhodný dotační titul dosud vypsán nebyl," uzavřel starosta Jaroslav Němec.

Jan Vondrášek