Hlavní klientelu úklidových firem proto tvoří podniky či úřady, lidé jejich služeb ve větší míře využívají především v závěru roku, kdy v domácnostech vrcholí předvánoční úklidy.

Ředitel agentury Respond & Co Ondrej Gažík řekl, že podle průzkumu využívá služeb úklidových agentur pouze 4,1 procenta dotazovaných respondentů, přičemž značná část z nich pouze jednou ročně. Průměrný výdaj za jeden úklid domácnosti specializovanou agenturou podle průzkumu činí 1 107,5 koruny.

Lidé si nechávají uklidit domovy hlavně před vánočními svátky, kdy se poptávka podle asistentky úklidové firmy Haryservis Olomouc meziročně zvyšuje zhruba o deset procent. „Nárůst vyplývá pravděpodobně z vyšší životní úrovně a touze prožít předvánoční shon alespoň trochu víc v klidu a mít více času na vlastní práci, zábavu či rodinu,“ uvedla.

Na firmu Haryservis se obracejí před vánočními svátky nejčastěji podnikatelé, lidé s vyšší životní úrovní a senioři, kteří na úklid sami nestačí a nemají nikoho, kdo by jim pomohl. „Většinou si objednávají hloubkové čištění koberců a mytí oken. Spousta zákazníků využívá i kompletní úklidové služby včetně čištění sedacích souprav, utírání prachu, dezinfekce toalet a koupelen,“ uvedla Mazáčová.

Roční obrat tuzemských úklidových firem činí několik miliard korun. Například v roce 2004 se pohyboval kolem čtyř miliard korun.
Hlavní část tržeb úklidové firmy inkasují od firem, nemocnic, krajských úřadů nebo státních institucí.
V České republice se podle hrubých odhadů na úklidové služby specializuje zhruba šest stovek firem s více než deseti zaměstnanci a dalších čtrnáct tisíc disponuje živnostenským listem na úklid.