Nehody by mohl omezit kruhový objezd

Výstavbu okružní křižovatky by v místě přivítala policie i místní lidé, Ředitelství silnic a dálnic ale nad tím zatím neuvažuje. Scénář by tak mohl být podobný jako v Bezměrově, kde byl kruhový objezd postaven až po desítkách vážných dopravních nehod letos na konci října.

„Tahle křižovatka je ideální adept na kruháč, i jako zpomalovací prvek. Když nesvítí semafory, po hlavní se běžně jezdí dost rychle a vyjet třeba od benzínky je někdy dost risk," argumentuje v diskuzi na webu Kroměřížského deníku jeden z místních řidičů.

Křižovatka si podle policejních statistik připsala jen za letošní rok na konto čtyři dopravní nehody, tou nejvážnější byla srpnová srážka dvou aut.

Třiačtyřicetiletý řidič Škody Octavie tehdy přijížděl od sjezdu z dálnice D1 a hodlal křižovatkou projet v přímém směru do ulice Jožky Silného. Při průjezdu ale přehlédl značku, nedal přednost autu na hlavní silnici a střetl se tak s Citroenem Berlingo.

Zraněna tehdy byla dvaačtyřicetiletá žena a devítiletá dívka ze škodovky, v citroenu pak třiapadesátile­tá žena.

Právě tento scénář je přitom podle kroměřížské policejní preventistky Barbory Balášové pro většinu nehod v tomto místě typický.

„Příčinou bývá zpravidla nedání přednosti při sjezdu z dálnice D1, kdy si někteří řidiči myslí, že jedou po hlavní silnici," vysvětlila policistka.

Právě srpnová nehoda se stala pro kroměřížskou policii impulzem, na základě kterého policisté požádali o doplnění dopravního značení, aby řidičům jedoucím od dálnice bylo jasné, že se nachází na vedlejší silnici a musejí dát přednost. „Nové značení bylo schválené, jestli ale pomůže snížit nehodovost, se ukáže až po čase," konstatovala Barbora Balášová.

Celá situace byla zmiňována také na Dopravní snídani se společností BESIP, která se uskutečnila před dvěmi týdny ve Zlíně za přítomnosti dopravních expertů i vedení Ředitelství silnic Zlínského kraje. Podle mluvčího silničářů dochází na křižovatce k problémům zejména při vypnutých semaforech.

„Když je světelná signalizace mimo provoz, řidič má při sjezdu z dálnice pocit , že je na hlavní silnici a tehdy dochází k nehodám. Kruhový objezd, je pokud vím,zatím tedy jen myšlenkou, jak by šlo možná do budoucna situaci vyřešit. Věcí se ale bude zabývat Ředitelství silnic a dálnic, protože se jedná o komunikaci první třídy," konstatoval mluvčí Vojtěch Cekota.

Počty nehod na křižovatce:

2014 – 4 nehody

2013 – 1 nehoda

2012 – 5 nehod

2011 – 4 nehody

Zdroj: PČR Kroměříž