VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kroměříž má konečně s KTS smlouvu o provozování městské dopravy

Dlouho projednávanou smlouvu o veřejných službách v přepravě osob uzavřelo koncem března vedení kroměřížské radnice s tamními technickými službami (KTS). Dosud byla totiž Kroměříž jednou z mála měst, které dopravu takto ošetřenou nemají, tento krok navíc mimo jiné vedení města opravňuje k čerpání státních dotací.

4.4.2017 1
SDÍLEJ:

Autobus. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

Smlouva s technickými službami má být platná deset let. Po tu dobu jim bude město vyplácet každoroční kompenzaci, která se bude pohybovat kolem tří milionů korun. Dříve doprava fungovala bez jakékoliv smlouvy, což byla republiková výjimka.

„Všechna ostatní města to tak ošetřeno mají, my jsme byli jedni z mála, ne-li jediní. Smlouvu jsme tedy sepsali také proto, abychom dostáli všem náležitostem, “ podotkl kroměřížský místostarosta Marek Šindler.

Kvůli absenci smlouvy totiž nebylo možné ani čerpání státních dotací, což je také jedním z hlavních záměrů, které k takovému kroku vedly. Teď má město možnost nakupovat nové autobusy nebo stavět čerpací stanice stlačeného zemního plynu za případné spoluúčasti ministerstva.

Kroměříž se vymykala i ve finančních záležitostech okolo dopravy.

„I když městskou hromadnou dopravu provozovaly technické služby, vždy tu byla skoro čtyřmilionová ztráta, která ale byla dokrývána výnosy z parkovacích automatů. Takže jsme měli prakticky neprodělečnou městskou dopravu, čímž jsme byli v rámci republiky jedna velká výjimka,“ dodal starosta Kroměříže Jaroslav Němec.

Pro obyvatele města se nic nemění, zvýšení jízdného by podle starosty bylo nesmyslné.

„Nízká cena má motivovat občany, aby hromadnou dopravou jezdili,“ míní.

Trendu bezplatné dopravy, která funguje v některých jiných městech, se Kroměříž hned tak nedočká.

„Úplně zadarmo jízdné dávat nebudeme. Otázka totiž je, jestli by to něčemu pomohlo a lidé těmi autobusy opravdu víc jezdili. Myslím, že by se to úplně minulo účinkem,“ zdůvodnil kroměřížský místostarosta Pavel Motyčka.

Na druhou stranu chce vedení města dál udržet autobusy, které jezdí brzo ráno nebo pozdě večer a jsou tudíž spíše prodělečné.

„Je to služba pro lidi, nemůžeme jim říct, ať chodí od šesti večer pěšky, přestože to jsou právě věci, na kterých se nejvíc prodělává,“ dodal starosta města Jaroslav Němec.

KRISTÝNA KLUSÁKOVÁ

Autor: Redakce

4.4.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

K nezvyklé nehodě došlo v úterý v Kroměříži. Devětadvacetiletý řidič zaparkoval na Velkém náměstí v zákazu zastavení a odešel. Auto ale nezabrzdil a to začalo couvat do Vodní ulice, kde vrazilo do chodkyně a do zdi obchodu s obuví.FOTO: PČR KM
3

Řidič v Kroměříži nezabrzdil auto, to zranilo důchodkyni

Ilustrační foto

Zloděj sebral v obchodě kromě peněz i stírací losy

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Pokud máme příhodné podmínky na zahradě nebo jiném pozemku pro vybudování studny (o potřebných podmínkách pro stavbu studny jsme psali zde) a jsme rozhodnuti studnu zřídit, udělejme si nejprve velmi přibližnou kalkulaci, na kolik to všechno přijde.

VIDEO: Bystřické děti vítaly jaro i broučky

Tradičního probouzení broučků se v Bystřici pod Hostýnem v úterý zúčastnily na dvě stovky návštěvníků: neodradilo je ani špatné počasí.

Praktické maturity zahájili i v nemocnici, láká studenty také na práci

Pondělní odpoledne se na dlouhou obou zapíše do paměti studentům, kteří také v kroměřížském regionu začali skládat praktickou část maturitní zkoušky.

V okolí Chvalčova vykradl postupně tři chaty, teď mu hrozí vězení

Podezření z trestných činů krádež a porušování domovní svobody bude v nejbližších dnech znepříjemňovat život pětačtyřicetiletému muži z Bystřicka. Od loňské zimy do letošního jara totiž v regionu vykradl tři rekreační chaty.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies