VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kroměříž má konečně s KTS smlouvu o provozování městské dopravy

Dlouho projednávanou smlouvu o veřejných službách v přepravě osob uzavřelo koncem března vedení kroměřížské radnice s tamními technickými službami (KTS). Dosud byla totiž Kroměříž jednou z mála měst, které dopravu takto ošetřenou nemají, tento krok navíc mimo jiné vedení města opravňuje k čerpání státních dotací.

4.4.2017 1
SDÍLEJ:

Autobus. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Dimír Šťastný

Smlouva s technickými službami má být platná deset let. Po tu dobu jim bude město vyplácet každoroční kompenzaci, která se bude pohybovat kolem tří milionů korun. Dříve doprava fungovala bez jakékoliv smlouvy, což byla republiková výjimka.

„Všechna ostatní města to tak ošetřeno mají, my jsme byli jedni z mála, ne-li jediní. Smlouvu jsme tedy sepsali také proto, abychom dostáli všem náležitostem, “ podotkl kroměřížský místostarosta Marek Šindler.

Kvůli absenci smlouvy totiž nebylo možné ani čerpání státních dotací, což je také jedním z hlavních záměrů, které k takovému kroku vedly. Teď má město možnost nakupovat nové autobusy nebo stavět čerpací stanice stlačeného zemního plynu za případné spoluúčasti ministerstva.

Kroměříž se vymykala i ve finančních záležitostech okolo dopravy.

„I když městskou hromadnou dopravu provozovaly technické služby, vždy tu byla skoro čtyřmilionová ztráta, která ale byla dokrývána výnosy z parkovacích automatů. Takže jsme měli prakticky neprodělečnou městskou dopravu, čímž jsme byli v rámci republiky jedna velká výjimka,“ dodal starosta Kroměříže Jaroslav Němec.

Pro obyvatele města se nic nemění, zvýšení jízdného by podle starosty bylo nesmyslné.

„Nízká cena má motivovat občany, aby hromadnou dopravou jezdili,“ míní.

Trendu bezplatné dopravy, která funguje v některých jiných městech, se Kroměříž hned tak nedočká.

„Úplně zadarmo jízdné dávat nebudeme. Otázka totiž je, jestli by to něčemu pomohlo a lidé těmi autobusy opravdu víc jezdili. Myslím, že by se to úplně minulo účinkem,“ zdůvodnil kroměřížský místostarosta Pavel Motyčka.

Na druhou stranu chce vedení města dál udržet autobusy, které jezdí brzo ráno nebo pozdě večer a jsou tudíž spíše prodělečné.

„Je to služba pro lidi, nemůžeme jim říct, ať chodí od šesti večer pěšky, přestože to jsou právě věci, na kterých se nejvíc prodělává,“ dodal starosta města Jaroslav Němec.

KRISTÝNA KLUSÁKOVÁ

Autor: Redakce

4.4.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Filip Chytil se stal členem New Yorku Rangers

Chytil při debutu za Rangers rozhodl o výhře. Úžasný pocit, zářil

Kroměříž na ligistu nestačila

Snili o postupu do dalšího kola MOL Cupu, jenže si vybrali slabší den. Třetiligoví fotbalisté Kroměříže prohráli ve 3. kole 0:4 s Karvinou. „Soupeř vyhrál zaslouženě. Pro nás to byla facka a ponaučení do sobotního zápasu s Hodonínem,“ přiznal trenér Ivo Světlík.

Využijí fotbalisté Kroměříže proti ligové Karviné pohody?

Živí velkou šanci na úspěch. Fotbalisté Kroměříže přivítají dnes (v 17 hodin) v utkání 3. kola MOL Cupu Karvinou a na rozdíl od prvoligového celku jsou v herní i výsledkové pohodě. „Myslím si, že budeme vyrovnaným soupeřem,“ uvedl trenér Hanáků Ivo Světlík.

Radnice v Holešově modernizuje systém kamer. Přibylo těch digitálních

Úpravy pracoviště městského kamerového a dohlížecího systému dokončili v minulých dnech strážníci Městské policie v Holešově.

Výstavba silnice ze Sulimova do Vrbky bude pokračovat i v příštím roce

Na kompletní opravě silnice pracují v Sulimově. Ředitelství silnic Zlínského kraje dává do pořádku kilometr a čtvrt dlouhý úsek. Začíná asi padesát metrů před Sulimovem a táhne se až na začátek sousední obce Vrbka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení