VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Chci být Ing., kolik mě to bude stát?

ZLÍN - Studentské práce na klíč jsou téma, jenž nedávno zahřmělo médii. Připravili jsme vám pohled na věc ze strany člověka, který se touto činností živí. Podnikatel si v rozhovoru nepřál být jmenován.

12.10.2007
SDÍLEJ:

Diplomová práce.Foto: DENÍK

* Co vás přimělo rozjet obchod s psaním studentských prací na míru? Jak dlouho jej už provozujete?

Rozjet tento projekt mě napadlo v roce 2005 při obyčejné studentské rutině, kdy jsem hledal podklady a materiály ke své vlastní seminární práci a nebyl jsem schopný v knihovnách a podobných institucích nic vhodného najít. Při brouzdání na internetu jsem zjistil, že ani zde nenajdu to, co hledám, i když jsem důkladně propátral mnoho portálů nabízejících již vypracovaná zadání. Zkrátka tam nebylo téma, jenž jsem psal. U každého souboru byl navíc uveden i počet stažení, řádově v desítkách, což znamená riziko neoriginality a zjevného porušování autorských práv.

Po této zkušenosti jsem se rozhodl vytvořit projekt, jenž by studentům usnadnil získávání podkladových materiálů od zkušenějších lidí z oboru, kteří jsou schopni dané téma pojmout lépe a erudovaně zvednout celkovou úroveň dat. Musím také podotknout, že největší inspirací promnebyly fungující zahraniční portály, jenž tyto služby poskytují a dle mých informací v daleko větších objemech, než jak děláme my. Co není, může být.

* Jaký je o vaše práce zájem?


Otázka se dost dotýká interních informací a vzhledem k nespící konkurenci, budu opravdu stručný. Počet objednávek je ovlivňován především akademickým cyklem. Tudíž - přes akademický rok jsou objednávky zhruba ve stejné kvantitě. Hluboký pokles je samozřejmě přes letní prázdniny. Jinak je potávka poměrně stabilní.

* Po jakém typu prací je největší poptávka a jaké jsou ceny?


Zájem o podklady je, co se týká typologie, vyrovnaný. Podotýkám, že se nejedná o vytváření kompletních prací na klíč, ale jen o zpracování podkladů. Nabízíme podrobné informace pro referáty, maturitní témata, bakalářské práce, prostě všechno. Ceny jsou od pár stovek až po desítky tisíc, záleží na rozsahu a náročnosti tématu pro podklad.

* Odmítli jste už někdy nějakou objednávku? Proč?

Ano, objednávky odmítáme, pokud nejsme kvalifikovaní dané téma odborně pojmout, nebo nezvládáme vytvořit zakázku v daném termínu. Nikdy si nebereme něco, co by dopadlo fiaskem.

* Kolik lidí pro vás pracuje? Jak hlídáte jejich kvalifikaci a kvalitu prací?


Pracuje promnevíce než padesát psavců. Může se zdát, že tento počet není vysoký, vzhledem k rozsáhlosti nabízených témat a oborových zaměření, ale zatím není problém. Kvalifikaci ověřujme standardním způsobem - reference, ukázky vlastní tvorby, diplom, životopis. Hlavní je pak praxe.

* Lze práci reklamovat?


Ano, práci lze reklamovat, pokud nebyly dodrženy požadavky zákazníka. Vše se dá ověřit díky tomu, že objednávky přijímáme písemnou procedurou. Co je psáno, je dáno.

* Psaní studentských prací je podnikání trošku na hraně zákona - jak si to pro sebe ospravedlňujete?


Ano, může se to tak jevit. Podnikám ale dle příslušných oprávnění, řádně, zcela v souladu se zákonnými a podzákonnými právními předpisy právního řádu České republiky. Podle právníka neporušuji žádné předpisy. Stejný je i můj osobní názor, i když věřím, že z etického hlediskamůžememít na věc odlišný pohled.

* Jaké jsou z venku odezvy na vaše podnikání? Vyhrožoval vám někdo?


Pohledy na věc jsou ze strany veřejnosti dosti rozporuplné, jak jsem si mohl ověřit v červenci, kdy se o nás psalo a mluvilo ve většině českých médií, včetně televize a rádií. Nyní ale nevím, zda to nebylo pouze dobré „sousto“ pro média v okurkové sezoně. Proto jsem uvedeným reportážím nepřikládal jakousi objektivnost. Co se týká přímých reakcí jdoucích k nám, jako jsou výhružné e-maily, tak se samozřejmě najdou lidé, jenž občas něco napíšou trpce. To ale zažívá každý podnikatel. Výhružné e-maily jsme zaregistrovali až po proprání „ našich“ služeb v mediích, do té doby ticho.

* Z jakých měst či škol získáváte nejvíce zakázek? Už jste psali i něco pro studenta ze zlínské UTB?

Opět dosti interní informace. Vzhledem k tomu, ženám zákaznici sdělují pouze to, zda mají být dané podklady zpracovány pro střední či vysokou školu, neuvádějí konkrétní zařízení a ani podle adresy nelze s jistotou určit, které školy či města jsou nejvíce zastoupeny.

12.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Holešov nevyužil přesilovku a zlobil se: Sudí si penaltu vymyslel

Funkcionalistickou vilu si Josef Maťa přistavěl k původnímu domku jeho rodičů. Zvolil strategickou polohu s průčelím do klidné Slavkovské ulice,  která je ale stále blízko centra.
3

Vila Josefa Mati je ukázkou čistého funkcionalismu

AKTUALIZOVÁNO

FOTO, VIDEO: Ze Zlína chtějí udělat francouzské Saint Tropez

Znovuobjevení filmových ateliérů ve Zlíně, to bude podle hejtmana Zlínského kraje Jiřího Čunka jeden z hlavních kroků v kreativním programu kraje. 

Holešovští žáci ocenili své oblíbené učitele

V rámci třináctého ročníku akce Srdce na dlani, kterou každoročně pořádá holešovské středisko TyMy, převzali v pondělí 23. května ocenění přímo z rukou svých žáků nejoblíbenější učitelé tamních základních škol.

Na Den dětí zve poslední květnovou neděli také holešovské SVČ TyMy

Holešov - Na oslavu Dne dětí zve holešovské volnočasové středisko TyMy. Program začíná v neděli 28. května o půl třetí odpoledne přímo v areálu zámecké zahrady, kde si návštěvníci mohou projít pohádkovou stezku. Chybět nebudou hudební i taneční vystoupení kroužků centra, k dispozici budou kolotoče a odvážlivci si vyzkouší i lukostřelbu.

Na kroměřížské Octárně začal už sedmý ročník Food festivalu

V plném proudu je už od pátku v Kroměříži akce nazvaná Moravia Qualivo Food Festival. Sedmý ročník se koná v areálu tamního hotelu Octárna a potrvá až do neděle. 

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies