VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestujícím má větší pohodlí přinést KORIS

Zlínský kraj – KORIS: pro většinu lidí zatím neznámý pojem, který má však pro cestující přinést řadu pozitiv. Projekt za 116 milionů totiž počítá se zvýšením úrovně přepravních služeb, a to již od roku 2012.

22.4.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Pavel Trávníček

Mimo jiné počítá s jednotnou jízdenkou nebo čipovou kartou pro všechny dopravce ve Zlínském kraji.

„Cestující by měli zároveň pocítit lepší provázanost spojů při přestupech, vyšší kulturu cestování a informovanost o spojích jak na zastávkách, tak například na internetu,“ sdělil náměstek ředitele kroměřížské autobusové dopravy Krodos Vladimír Dostál. Dodal také, že je velice důležité si klienty předcházet a ne jim cestu komplikovat.

Souhlasí s ním i provozovatel MHD v Kroměříži. Tím jsou zde technické služby.

„V první řadě to bude pro pasažéry pohodlnější. Například když má zpoždění, tak na něj druhý počká. Autobus však ne, řidiči se to totiž nedozvědí. Když ale budeme znát alespoň přibližnou informaci o zpoždění, můžeme počkat,“ vysvětlil výhody vedoucí provozu Kroměřížských technických služeb Tomáš Szabó.

Poněkud skeptičtější je generální ředitel ČSAD Vsetín Jiří Růčka. Podle něj je snadné to vymyslet, může se však stát, že se zhorší kultura dopravy.

„Uvedu příklad. Jakmile se najede na jednotný systém, zjistí se třeba, že po trase z bodu A do B jede vlak s dvaceti lidmi a ve stejný čas i autobus. To je samozřejmě neekonomické, tudíž se jeden spoj zruší a lidé musí přesedat,“ nastínil jednu z možných komplikací Růčka.

S integrací dopravního systému souvisí i jednotná cestovní čipová karta, která by platila u všech regionálních dopravců.

„Něco takového tu funguje už přibližně dva roky. Znamená to, že na kartičku můžete jet autobusem ve Vsetíně a pak třeba i u nás v Hradišti,“ sdělil obchodně-technický náměstek ČSAD Uherské Hradiště Ivan Kallus.

Do této sítě jsou zatím zapojeni jen ČSAD Uherské Hradiště a Vsetín, Krodos Kroměříž, Karel Housa-Housacar ze Zlína a Kroměřížské technické služby.

Výjimku tvoří Dopravní společnost Zlín Otrokovice. Podle mluvčího Vojtěcha Cekoty se však tento dopravce čipové kartě v budoucnu absolutně nebrání.

„Pokud bude zavedena celokrajská čipová karta, DSZO jistě nezůstane stranou, ale připojí se k němu. Výhodou elektronických karet je, že vytvářejí transparentní podmínky při rozdělování získaných tržeb mezi všechny zúčastněné dopravce,“ řekl Cekota.

Doplnil rovněž, že budou také poskytovat důležité informace o pohybu cestujících a přepravních proudech, a to mnohem přesněji, než jaké poskytují dosavadní namátková sčítání.

Do integrovaného dopravního systému na území Zlínského kraje je zapojena také vlaková doprava na trati Otrokovice–Vizovice. Lístek zakoupený v automatech MHD, platí totiž i na této trase. To však má od 1. května končit.

Za cestu vlakem cestující nezaplatí dvanáct korun, ale rovnou čtrnáct. „Tarif Českých drah je v současnosti vyšší než ten náš. Docházelo ke značné disproporci, když cestující s jízdenkou MHD měli jízdu vlakem levnější než cestující, kteří si koupili běžnou jízdenku ČD. A tento rozdíl musela Dopravní společnost Zlín–Otrokovice Českým drahám vyrovnávat,“ vysvětluje důvod změny přepravních podmínek náměstek primátorky Zlína Miroslav Šenkýř.

Podle něj Železniční trať mezi Otrokovicemi a Vizovicemi představuje páteřní veřejnou dopravu, která je i rychlejší než trolejbusy, jež ale zastavují na více zastávkách.

„Oba systémy by na sebe měly navazovat. Dlouhodobě nám jde o to, aby byla veřejná doprava pro obyvatele a návštěvníky Zlína a Otrokovic atraktivní,“ konstatoval Miroslav Šenkýř.

Integrovaný dopravní systém je prioritou i Zlínského kraje. Podle mluvčího Milan Plesara by měl ulehčit i automobilové dopravě.

„Jedním z jeho velmi důležitých pozitivních dopadů bude jednoznačné zmírnění zátěže osobní automobilovou dopravou,“ potvrdil Plesar.

Podle něj bude projekt KORIS obsahovat i vybudování centrálního dispečinku a zavedení informačního systému pro cestující umístěného ve vozidlech a na zastávkách.

Veronika Vágnerová

22.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První dva svatebčané využili v minulých dnech sedačku, která byla nedávno instalována na schodišti hlavní budovy kroměřížské radnice na Velkém náměstí. Pro svatby možná poněkud netradiční zařízení má usnadnit život méně pohyblivým návštěvníkům slavnostní

Schodišťová sedačka na radnici funguje, „svezl“ se na ní první pár svatebčanů

Zámek v Holešově.

Zámek v Holešově hostí v sobotu hudební festival

Zloděj jezdil na Kroměřížsko krást kola z Prostějova

Krádeže hned několika kol na Kroměřížsku má podle policie na svědomí osmapadesátiletý muž z Prostějova. Začátkem září měl jeden bicykl ukrást u Domu kultury v Kroměříži, nepomohlo ani to, že jej majitelka měla zamčený.

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Nejlepší marmeláda? V kurzu je exotika, vyhrát může každý

Soutěž O nejchutnější marmeládu bystřického regionu už počtvrté vyhlásilo středisko volného času Včelín z Bystřice pod Hostýnem. Momentálně mají už šest soutěžních vzorků a další jim mohou zájemci nosit až do středy 27.října. Vítěze vyberou sami návštěvníci Farmářského a řemeslného jarmarku, který se koná první říjnovou sobotu.

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení