VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestujícím má větší pohodlí přinést KORIS

Zlínský kraj – KORIS: pro většinu lidí zatím neznámý pojem, který má však pro cestující přinést řadu pozitiv. Projekt za 116 milionů totiž počítá se zvýšením úrovně přepravních služeb, a to již od roku 2012.

22.4.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK / Pavel Trávníček

Mimo jiné počítá s jednotnou jízdenkou nebo čipovou kartou pro všechny dopravce ve Zlínském kraji.

„Cestující by měli zároveň pocítit lepší provázanost spojů při přestupech, vyšší kulturu cestování a informovanost o spojích jak na zastávkách, tak například na internetu,“ sdělil náměstek ředitele kroměřížské autobusové dopravy Krodos Vladimír Dostál. Dodal také, že je velice důležité si klienty předcházet a ne jim cestu komplikovat.

Souhlasí s ním i provozovatel MHD v Kroměříži. Tím jsou zde technické služby.

„V první řadě to bude pro pasažéry pohodlnější. Například když má zpoždění, tak na něj druhý počká. Autobus však ne, řidiči se to totiž nedozvědí. Když ale budeme znát alespoň přibližnou informaci o zpoždění, můžeme počkat,“ vysvětlil výhody vedoucí provozu Kroměřížských technických služeb Tomáš Szabó.

Poněkud skeptičtější je generální ředitel ČSAD Vsetín Jiří Růčka. Podle něj je snadné to vymyslet, může se však stát, že se zhorší kultura dopravy.

„Uvedu příklad. Jakmile se najede na jednotný systém, zjistí se třeba, že po trase z bodu A do B jede vlak s dvaceti lidmi a ve stejný čas i autobus. To je samozřejmě neekonomické, tudíž se jeden spoj zruší a lidé musí přesedat,“ nastínil jednu z možných komplikací Růčka.

S integrací dopravního systému souvisí i jednotná cestovní čipová karta, která by platila u všech regionálních dopravců.

„Něco takového tu funguje už přibližně dva roky. Znamená to, že na kartičku můžete jet autobusem ve Vsetíně a pak třeba i u nás v Hradišti,“ sdělil obchodně-technický náměstek ČSAD Uherské Hradiště Ivan Kallus.

Do této sítě jsou zatím zapojeni jen ČSAD Uherské Hradiště a Vsetín, Krodos Kroměříž, Karel Housa-Housacar ze Zlína a Kroměřížské technické služby.

Výjimku tvoří Dopravní společnost Zlín Otrokovice. Podle mluvčího Vojtěcha Cekoty se však tento dopravce čipové kartě v budoucnu absolutně nebrání.

„Pokud bude zavedena celokrajská čipová karta, DSZO jistě nezůstane stranou, ale připojí se k němu. Výhodou elektronických karet je, že vytvářejí transparentní podmínky při rozdělování získaných tržeb mezi všechny zúčastněné dopravce,“ řekl Cekota.

Doplnil rovněž, že budou také poskytovat důležité informace o pohybu cestujících a přepravních proudech, a to mnohem přesněji, než jaké poskytují dosavadní namátková sčítání.

Do integrovaného dopravního systému na území Zlínského kraje je zapojena také vlaková doprava na trati Otrokovice–Vizovice. Lístek zakoupený v automatech MHD, platí totiž i na této trase. To však má od 1. května končit.

Za cestu vlakem cestující nezaplatí dvanáct korun, ale rovnou čtrnáct. „Tarif Českých drah je v současnosti vyšší než ten náš. Docházelo ke značné disproporci, když cestující s jízdenkou MHD měli jízdu vlakem levnější než cestující, kteří si koupili běžnou jízdenku ČD. A tento rozdíl musela Dopravní společnost Zlín–Otrokovice Českým drahám vyrovnávat,“ vysvětluje důvod změny přepravních podmínek náměstek primátorky Zlína Miroslav Šenkýř.

Podle něj Železniční trať mezi Otrokovicemi a Vizovicemi představuje páteřní veřejnou dopravu, která je i rychlejší než trolejbusy, jež ale zastavují na více zastávkách.

„Oba systémy by na sebe měly navazovat. Dlouhodobě nám jde o to, aby byla veřejná doprava pro obyvatele a návštěvníky Zlína a Otrokovic atraktivní,“ konstatoval Miroslav Šenkýř.

Integrovaný dopravní systém je prioritou i Zlínského kraje. Podle mluvčího Milan Plesara by měl ulehčit i automobilové dopravě.

„Jedním z jeho velmi důležitých pozitivních dopadů bude jednoznačné zmírnění zátěže osobní automobilovou dopravou,“ potvrdil Plesar.

Podle něj bude projekt KORIS obsahovat i vybudování centrálního dispečinku a zavedení informačního systému pro cestující umístěného ve vozidlech a na zastávkách.

Veronika Vágnerová

22.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Město o prázdninách zaměstná až sto dvacet mladých brigádníků

Ilustrační foto

Fotbalový Hulín jede pro postup s posilou Motalem

Na Bajdě v Kroměříži stráží městští policisté

Na pořádek v areálu kroměřížského koupaliště Bajda přes léto dohlížejí strážníci městské policie, popřípadě asistenti prevence kriminality.

Dopravní nehoda v Dřínově si vyžádala několik raněných

Ke srážce dvou aut došlo v pátek po šestnácté hodině v Dřínově. Nehoda se neobešla bez zranění. „Na místě se zranili tři lidé, které si do své péče převzala zdravotnická záchranná služba.

Holešovský Festival židovské kultury se zaměří na umění a architekturu

Už sedmnáctý ročník Festivalu židovské kultury Ha-Makom Holešov, který je zároveň nejstarším festivalem takového formátu v Česku, začíná už v úterý 25. července. Podtitul letošního ročníku zní Židé v umění a architektuře, čemuž je přizpůsoben celý program, který by měl být podle pořadatelů zase lepší, než v předchozích letech.

Dobrovolníci z celého světa zvelebují židovský hřbitov

Dobrovolníci z několika zemí světa, konkrétně z Běloruska, Číny, Slovenska, Německa, Koreje a Španělska, dorazili ve středu 19. července do Holešova, aby pomohli navrátit důstojnost tamnímu židovskému hřbitovu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení