„Stavební práce v úseku Újezdec u Luhačovic – Vlárský průsmyk jsou přínosné z mnoha důvodů. Instalace dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení a další modernizace zlepšily operativní řízení, zvýšily bezpečnost trati a rovněž snížily její provozní náklady," shrnul přínosy stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Nový řídicí systém umožnil dálkově ovládat zabezpečovací zařízení na celém úseku z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Přerově. Díky moderní technice je také možné dálkově diagnostikovat jednotlivá technologická zařízení.

V rámci modernizace bylo nasazeno staniční zabezpečovací zařízení nejvyšší, tj. 3. kategorie. „To kontroluje volnost jízdní cesty i současně zakázaných jízdních cest a návěstidla jsou závislá na poloze výhybek a výkolejek. Bez automatizace by na tyto podmínky musel dohlížet vyčleněný pracovník," vysvětlil mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Součástí stavby byla instalace nového vnitřního sdělovacího zařízení a kamerového systému. Stavbaři dále zrekonstruovali železniční svršek a částečně i železniční spodek v železniční stanici Bohuslavice nad Vláří. „V ostatních stanicích na trati proběhly jen nezbytné stavební úpravy vyvolané změnami technologií. Rekonstrukci se podrobily také mosty ve stanici Bylnice," doplnil Tesař.

Náklady podle něj dosáhly asi 248 milionů korun bez DPH, přes 188 milionů Kč by měly uhradit evropské fondy.