Jiří Švirák tehdy procestoval západní pobřeží Spojených států a po návratu se spolu se svým kolegou začal na východní Moravě aplikovat systém výhodný pro všechny do slevového byznysu zainteresované strany. Myšlenka uvedená posléze do praxe byla přitom poměrně jednoduchá, firma Slevíci.cz získá provizi, obchodní partner výhodnou marketingovou prezentaci a uživatel zboží nebo službu se slevou, na níž by jinak zřejmě nedostal.

Jaké byly vaše začátky v regionu, kde v tomto oboru neexistovala konkurence?

Roman Tinka – Měli jsme štěstí, že jsme odstartovali opravdu poměrně brzy. Byli jsme mezi prvními deseti slevovými portály v ČR. To nám dalo šanci si vybudovat náskok, který v tuto chvíli udržujeme a postupně navyšujeme. Samozřejmě, že ve Zlínském kraji jiné portály vnímáme, ale jsou to spíše studentské projekty, šité horkou jehlou na koleně. Velká většina konkurence už navíc svoji snahu skončila, jelikož přišli na to, že není jednoduché celý projekt dlouhodobě uřídit. Každý za tím spatřoval spíše vidinu rychlého a jednoduchého zisku. Ovšem realita je zcela někde jinde. Ať je to otázka obchodu, hlídání všech toků financí, technické podpory, zaměstnanců a fungujícího týmu. Jsou to všechno úkoly, které si vyžaduji stoprocentní nasazení ze strany všech zúčastněných. Málokdo na to byl připraven, my ano.

Vzpomínáte na své první nabízené slevové zboží či služby?

Roman Tinka – Spuštěno bylo více slev najednou. Od začátku jsme odprezentovali téměř dva tisíce slevových akcí. Byly to pizzy, tataráky nebo káva s dezertem.

Tvrdíte, že jste od dob svých začátků prodali na 110 tisíc slevových kuponů, co z nich patří dodnes mezi nejpoptávanější?

Jiří Švirák – Mezi nejvíce prodávané zboží či služby patří určitě jídlo. Z velké části jsou to klasická česká jídla, ale rekordy ve Zlínském kraji láme Sushi. Velkých Sushi menu pro 2–4 osoby jsme prodali za celou dobu přes sedm tisíc! Z dalších kategorií můžeme zmínit záložku Zdraví a krása. Nyní se zaměřujeme také na zboží a cestování, nicméně máme v plánu zůstat jasně profilovaným regionálním portálem.

Slevíci.cz kromě Zlína fungují také v Hradišti, v Brodě, Kroměříži, ve Vsetíně i v Hodoníně, do kterých měst se chystáte expandovat dál?

Roman Tinka – Nyní nad expanzí do jiných měst neuvažujeme. Slevíci jsou zaběhnutí, máme tým lidí, kteří se o projekt z velké části skvělě starají sami. Spíše přemýšlíme, jak nabyté zkušenosti z podnikání s partnery z místních lokálních podniků ještě více využít. Nyní pracujeme na velkém projektu, ale více si necháme pro sebe. Vše se brzy dozvíte.

Řekněte, jaká věková kategorie vlastně využívá Slevíků.cz nejčastěji?

Roman Tinka – Naše služby využívají převážně mladí lidé. Takže studenti a ti, kteří se čerstvě postavili na vlastní nohy a mají pravidelný příjem. Naší nejčastější klientelou jsou rodiny s dětmi a osoby v produktivním věku. Typickým příkladem našeho zákazníka je maminka s mírně odrostlými dětmi, ve věku okolo čtyřiceti let.

Kolik lidí Slevíci.cz zaměstnávají na plný či na zkrácený úvazek, a kde máte sídlo firmy?

Jiří Švirák – O Slevíky se aktivně staráme v deseti lidech. Jedná se o projektového manažera, account manažera, administrativní asistentku, obchodní tým, vývojové oddělení a v neposlední řadě o nás dva s Romanem. Samozřejmě, než se nám podařilo najít ty správné spolupracovníky, muselo se jich ve firmě vystřídat víc. Slevíci sídlí v centru Zlína a sídlo naší společnosti BLUE 88, a.s. je v Praze. Mezi těmito městy tedy pendlujeme nejčastěji.

Majitelé

Roman Tinka, 25 let, Dolní Němčí, svobodný, absolvent střední průmyslové školy strojní. Záliby: sport, četba, internet, kino.

Jiří Švirák, 24 let, Zlín, svobodný, absolvent střední průmyslové školy stavební. Záliby: sport internet a práce, Jaguar XF.