VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zájem o účinnou propagaci stále stoupá

ZLÍNSKÝ KRAJ - Prodejnost produktů i služeb závisí na tom, jak firmu vnímají potenciální zákazníci, klienti, partneři, média a vlastní zaměstnanci. Vytváření pozitivního image podniku je cílem public relations, komunikační disciplíny, která se zabývá vztahy s různými skupinami veřejnosti. Podnik si může najmout specializovanou agenturu, nebo spoléhat na vlastní takzvané Public Relations (PR) oddělení. Oboje má své výhody.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Koza Zdeněk

Externisté šetří náklady

Výhodou externí spolupráce je podle PR agentur úspora nákladů. „Specialisty si najímáte na projekty, nemusíte ji živit celý rok,“ zdůraznila jednatelka uherskohradišťské reklamní a komunikační agentury Artel CZ Marta Lipovská. Podle ní jsou nejdůležitějším argumentem pro externí spolupráci její zkušenosti. „Know-how a kontakty jsou našimi největšími benefity,“ potvrdila asistentka produkce zlínské společnosti Publicity Romana Snášelová. Podle ní je ve Zlíně spíše poptávka po pořádání společenských událostí, jako je otevírání marketů, odhalování soch, firemní večírky a akce nebo předávání cen.

Koordinace je velmi důležitá

„Uspořádat večírek nebo společenskou firemní akci znamená během pěti hodin vytvořit dokonale koordinovanou činnost, jež se nesmí ani na vteřinu zadrhnout. Svěřit tento úkol sekretářce pak může vyústit v trapas a nepovedenou akci, která se mine účinkem,“ mínila.
Uherskohradišťská agentura se naopak soustředí na produktové PR. „Děláme hlavně zavádění produktů a značek na trh. Nejvíce je zájem o vytváření tiskových zpráv, PR a imagových článků pro média,“ řekla Lipovská. Dodala, že taková forma PR je stejně důležitá jako reklama a neměla by tedy sloužit jen jako její doplněk.

Zatím mají zájem spíše velké firmy

Mezi klienty komunikačních společností patří zejména větší firmy. „Malým firmám jsme otevření, ale zatím není moc zájem,“ připustila Snášelová. Agentury se shodly na tom, že dříve se o PR zajímaly jen zahraniční firmy. Ty byly zvyklé těchto služeb využívat ze své domoviny. Nyní začínají agentury vyhledávat i lokální firmy. „Tato tendence je rostoucí,“ potvrdila Lipovská.
Podnikatelé však mohou dát přednost také internímu oddělení PR. A to například proto, aby se informace z firmy nevynášely ven.

Vlastní lidé vědí o firmě nejvíce

Mezi argumenty pro takzvanou inhouse PR patří i lepší znalost vlastní společnosti a dobrá informovanost o novinkách.
„Přijde nám jednodušší svěřit komunikaci vlastnímu specialistovi, než něco vysvětlovat někomu, kdo by to komentoval veřejnosti. Sami víme všechno nejlépe a máme samozřejmě nejkonkretnější informace o tom, co firma chce a jak se má prezentovat,“ zdůvodnila marketingová manažerka vizovické likérky Rudolf Jelínek Petra Dvořáková. Nevýhodou oproti agentuře však podle odborníků může být příliš jednostranný pohled interního specialisty.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

První dva svatebčané využili v minulých dnech sedačku, která byla nedávno instalována na schodišti hlavní budovy kroměřížské radnice na Velkém náměstí. Pro svatby možná poněkud netradiční zařízení má usnadnit život méně pohyblivým návštěvníkům slavnostní

Schodišťová sedačka na radnici funguje, „svezl“ se na ní první pár svatebčanů

Zámek v Holešově.

Zámek v Holešově hostí v sobotu hudební festival

Zloděj jezdil na Kroměřížsko krást kola z Prostějova

Krádeže hned několika kol na Kroměřížsku má podle policie na svědomí osmapadesátiletý muž z Prostějova. Začátkem září měl jeden bicykl ukrást u Domu kultury v Kroměříži, nepomohlo ani to, že jej majitelka měla zamčený.

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Nejlepší marmeláda? V kurzu je exotika, vyhrát může každý

Soutěž O nejchutnější marmeládu bystřického regionu už počtvrté vyhlásilo středisko volného času Včelín z Bystřice pod Hostýnem. Momentálně mají už šest soutěžních vzorků a další jim mohou zájemci nosit až do středy 27.října. Vítěze vyberou sami návštěvníci Farmářského a řemeslného jarmarku, který se koná první říjnovou sobotu.

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení