VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zájem o účinnou propagaci stále stoupá

ZLÍNSKÝ KRAJ - Prodejnost produktů i služeb závisí na tom, jak firmu vnímají potenciální zákazníci, klienti, partneři, média a vlastní zaměstnanci. Vytváření pozitivního image podniku je cílem public relations, komunikační disciplíny, která se zabývá vztahy s různými skupinami veřejnosti. Podnik si může najmout specializovanou agenturu, nebo spoléhat na vlastní takzvané Public Relations (PR) oddělení. Oboje má své výhody.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Koza Zdeněk

Externisté šetří náklady

Výhodou externí spolupráce je podle PR agentur úspora nákladů. „Specialisty si najímáte na projekty, nemusíte ji živit celý rok,“ zdůraznila jednatelka uherskohradišťské reklamní a komunikační agentury Artel CZ Marta Lipovská. Podle ní jsou nejdůležitějším argumentem pro externí spolupráci její zkušenosti. „Know-how a kontakty jsou našimi největšími benefity,“ potvrdila asistentka produkce zlínské společnosti Publicity Romana Snášelová. Podle ní je ve Zlíně spíše poptávka po pořádání společenských událostí, jako je otevírání marketů, odhalování soch, firemní večírky a akce nebo předávání cen.

Koordinace je velmi důležitá

„Uspořádat večírek nebo společenskou firemní akci znamená během pěti hodin vytvořit dokonale koordinovanou činnost, jež se nesmí ani na vteřinu zadrhnout. Svěřit tento úkol sekretářce pak může vyústit v trapas a nepovedenou akci, která se mine účinkem,“ mínila.
Uherskohradišťská agentura se naopak soustředí na produktové PR. „Děláme hlavně zavádění produktů a značek na trh. Nejvíce je zájem o vytváření tiskových zpráv, PR a imagových článků pro média,“ řekla Lipovská. Dodala, že taková forma PR je stejně důležitá jako reklama a neměla by tedy sloužit jen jako její doplněk.

Zatím mají zájem spíše velké firmy

Mezi klienty komunikačních společností patří zejména větší firmy. „Malým firmám jsme otevření, ale zatím není moc zájem,“ připustila Snášelová. Agentury se shodly na tom, že dříve se o PR zajímaly jen zahraniční firmy. Ty byly zvyklé těchto služeb využívat ze své domoviny. Nyní začínají agentury vyhledávat i lokální firmy. „Tato tendence je rostoucí,“ potvrdila Lipovská.
Podnikatelé však mohou dát přednost také internímu oddělení PR. A to například proto, aby se informace z firmy nevynášely ven.

Vlastní lidé vědí o firmě nejvíce

Mezi argumenty pro takzvanou inhouse PR patří i lepší znalost vlastní společnosti a dobrá informovanost o novinkách.
„Přijde nám jednodušší svěřit komunikaci vlastnímu specialistovi, než něco vysvětlovat někomu, kdo by to komentoval veřejnosti. Sami víme všechno nejlépe a máme samozřejmě nejkonkretnější informace o tom, co firma chce a jak se má prezentovat,“ zdůvodnila marketingová manažerka vizovické likérky Rudolf Jelínek Petra Dvořáková. Nevýhodou oproti agentuře však podle odborníků může být příliš jednostranný pohled interního specialisty.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Velitel 2. armádního sboru se sídlem v Olomouci a šéf ozbrojených složek v krizovém štábu Ústřední povodňové komise Petr Voznica.

Povodně změnily vnímání armády, míní generál Voznica

Interaktivní výstava na téma dinosauři ve zlínském Zlatém jablku.
20

Zlatým jablkem se o víkendu opět prošel oživlý dinosaurus

Město o prázdninách zaměstná až sto dvacet mladých brigádníků

Možnost prázdninové brigády nabídla mladým holešovská radnice také letos.

Fotbalový Hulín jede pro postup s posilou Motalem

Hned ze tří krajských derby si dnes mohou vybrat návštěvu fotbalového utkání fanoušci ve zlínském regionu! Nabízí je 1. kolo českého poháru pod názvem Mol Cup.

Na Bajdě v Kroměříži stráží městští policisté

Na pořádek v areálu kroměřížského koupaliště Bajda přes léto dohlížejí strážníci městské policie, popřípadě asistenti prevence kriminality.

Bludiště v kukuřici jako letní atrakce? Jedno má i Kroměříž

Jedno bludiště už v Kroměříži stojí řadu generací, to z živého plotu v Květné zahradě: letos se ale u nás staly trendem i jiné labyrinty, vybudované v kukuřičných polích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení