VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zájem o účinnou propagaci stále stoupá

ZLÍNSKÝ KRAJ - Prodejnost produktů i služeb závisí na tom, jak firmu vnímají potenciální zákazníci, klienti, partneři, média a vlastní zaměstnanci. Vytváření pozitivního image podniku je cílem public relations, komunikační disciplíny, která se zabývá vztahy s různými skupinami veřejnosti. Podnik si může najmout specializovanou agenturu, nebo spoléhat na vlastní takzvané Public Relations (PR) oddělení. Oboje má své výhody.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Koza Zdeněk

Externisté šetří náklady

Výhodou externí spolupráce je podle PR agentur úspora nákladů. „Specialisty si najímáte na projekty, nemusíte ji živit celý rok,“ zdůraznila jednatelka uherskohradišťské reklamní a komunikační agentury Artel CZ Marta Lipovská. Podle ní jsou nejdůležitějším argumentem pro externí spolupráci její zkušenosti. „Know-how a kontakty jsou našimi největšími benefity,“ potvrdila asistentka produkce zlínské společnosti Publicity Romana Snášelová. Podle ní je ve Zlíně spíše poptávka po pořádání společenských událostí, jako je otevírání marketů, odhalování soch, firemní večírky a akce nebo předávání cen.

Koordinace je velmi důležitá

„Uspořádat večírek nebo společenskou firemní akci znamená během pěti hodin vytvořit dokonale koordinovanou činnost, jež se nesmí ani na vteřinu zadrhnout. Svěřit tento úkol sekretářce pak může vyústit v trapas a nepovedenou akci, která se mine účinkem,“ mínila.
Uherskohradišťská agentura se naopak soustředí na produktové PR. „Děláme hlavně zavádění produktů a značek na trh. Nejvíce je zájem o vytváření tiskových zpráv, PR a imagových článků pro média,“ řekla Lipovská. Dodala, že taková forma PR je stejně důležitá jako reklama a neměla by tedy sloužit jen jako její doplněk.

Zatím mají zájem spíše velké firmy

Mezi klienty komunikačních společností patří zejména větší firmy. „Malým firmám jsme otevření, ale zatím není moc zájem,“ připustila Snášelová. Agentury se shodly na tom, že dříve se o PR zajímaly jen zahraniční firmy. Ty byly zvyklé těchto služeb využívat ze své domoviny. Nyní začínají agentury vyhledávat i lokální firmy. „Tato tendence je rostoucí,“ potvrdila Lipovská.
Podnikatelé však mohou dát přednost také internímu oddělení PR. A to například proto, aby se informace z firmy nevynášely ven.

Vlastní lidé vědí o firmě nejvíce

Mezi argumenty pro takzvanou inhouse PR patří i lepší znalost vlastní společnosti a dobrá informovanost o novinkách.
„Přijde nám jednodušší svěřit komunikaci vlastnímu specialistovi, než něco vysvětlovat někomu, kdo by to komentoval veřejnosti. Sami víme všechno nejlépe a máme samozřejmě nejkonkretnější informace o tom, co firma chce a jak se má prezentovat,“ zdůvodnila marketingová manažerka vizovické likérky Rudolf Jelínek Petra Dvořáková. Nevýhodou oproti agentuře však podle odborníků může být příliš jednostranný pohled interního specialisty.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Holešov nevyužil přesilovku a zlobil se: Sudí si penaltu vymyslel

Funkcionalistickou vilu si Josef Maťa přistavěl k původnímu domku jeho rodičů. Zvolil strategickou polohu s průčelím do klidné Slavkovské ulice,  která je ale stále blízko centra.
3

Vila Josefa Mati je ukázkou čistého funkcionalismu

AKTUALIZOVÁNO

FOTO, VIDEO: Ze Zlína chtějí udělat francouzské Saint Tropez

Znovuobjevení filmových ateliérů ve Zlíně, to bude podle hejtmana Zlínského kraje Jiřího Čunka jeden z hlavních kroků v kreativním programu kraje. 

Holešovští žáci ocenili své oblíbené učitele

V rámci třináctého ročníku akce Srdce na dlani, kterou každoročně pořádá holešovské středisko TyMy, převzali v pondělí 23. května ocenění přímo z rukou svých žáků nejoblíbenější učitelé tamních základních škol.

Na Den dětí zve poslední květnovou neděli také holešovské SVČ TyMy

Holešov - Na oslavu Dne dětí zve holešovské volnočasové středisko TyMy. Program začíná v neděli 28. května o půl třetí odpoledne přímo v areálu zámecké zahrady, kde si návštěvníci mohou projít pohádkovou stezku. Chybět nebudou hudební i taneční vystoupení kroužků centra, k dispozici budou kolotoče a odvážlivci si vyzkouší i lukostřelbu.

Na kroměřížské Octárně začal už sedmý ročník Food festivalu

V plném proudu je už od pátku v Kroměříži akce nazvaná Moravia Qualivo Food Festival. Sedmý ročník se koná v areálu tamního hotelu Octárna a potrvá až do neděle. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies