Listinnou podobu formuláře totiž ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) nepovoluje. Firmy by se podle ministerstva neměly podmínek elektronické signatury zaleknout. "Požadavek na certifikaci, tedy pořízení elektronického podpisu, může být někým vnímán jako komplikace a omezení. Jde však pouze o první nutný krok, po jehož provedení již může žadatel právě prostřednictvím aplikace eAccount podávat projekty," vysvětlila Kateřina Koubová z oddělení pro styk s veřejností MPO.

Podmínka elektronického podpisu ale pro podnikatele znamená dodatečnou finanční zátěž, musejí totiž každoročně hradit poplatky. Ty se pohybují od 190 korun do 1 452 korun, navíc musí mít firma speciální zařízení pro bezpečné uchovávání dat, které stojí dalších 800 až 3 000 korun. Někteří podnikatelé v kraji to ale za překážku nepovažuji. "Mám člověka, který se žádostmi o státní dotace zabývá místo mě, takže popravdě nevím, jestli je to pro něj nějak zatěžující nebo jestli si elektronický podpis zřizoval," svěřil se majitel kroměřížské společnosti Renosport Jan Štěpánek. Podobného názoru je i tečovická společnost Extreme Design. "O dotaci uvažujeme,ale elektronický podpis zatím nemáme vyřízený. Nařízení nám nevadí, problém v tom nevidím," řekla ředitelka firmy Ivana Potrubová.

Nařízení ministerstva naopak vadí řediteli uherskobrodské společnosti Moravské sklárny Květná. "Myslím si, že by měla být ponechána možnost podávat žádost o dotace jak elektronickou cestou, tak i klasickým způsobem, který je užíván doposud. Jinak to některým subjektům může cestu k dotacím zkomplikovat," sdělil. Někteří podnikatelé byli překvapeni, i když o dotaci neuvažují. "Vůbec o povinnosti nevím, k nám dorazí všechno se zpožděním," prohlásil s nadsázkou majitel papírnictví a velkobchodu s papírenským zbožím Stanislav Olšák ze Vsetína. "Navíc o státní peníze v tomto směru neusiluji," dodal. Výzvu pod názvem Marketing vyhlásilo v únoru MPO v rámci Operačního programu Podnikání a inovace, a podnikatelům umožňuje podávat žádosti do konce roku.