Úspěch regionálních jezdců, kteří obsadili v elitní pětce hned čtyři místa, podtrhl ještě pátou příčkou obhájce mistrovského titulu Jaroslav Orsák.

Všechny tři vozy WRC na startu odstoupily již během první sekce. Igor Drotár s fabií byl mimo trať, regionální piloty Milana Pantálka a Jana Štěpánka zastavily poruchy motoru. Dvoutisícovky tak měly volné pole působnosti a na technických tratích okolo Podkopné Lhoty toho bohatě využily.

Až do šestého testu to vypadalo na vítězství obhájce z loňského roku Jaromíra Tarabuse, ale na předposlední rychlostní zkoušce ztratil zlínský pilot kvůli defektu téměř 40 sekund a klesl za Romana Krestu. „Tuším, že mě defekt v předposlední rychlostní zkoušce potkal při nájezdu do Vlčkové. Takřka polovinu trasy jsme jeli na prázdné pneumatice. S druhým místem jsem po této smůle spokojený,“ řekl s rozporuplnými pocity v cíli Tarabus.

Problémů svého jediného důstojného soupeře v tomto závodě využil Roman Kresta startující ve sprintu netradičně s dvoutisícovkou. „Vzhledem k blížící se soutěži v Českém Krumlově jsme se rozhodli pojmout Kopnou jako test, protože jihočeská soutěž bude pro nás velmi důležitá. Náš vůz prošel po Šumavě velkou revizí a na Kopnou jsme jeli s cílem odzkoušet si některé nové úpravy, které na voze máme,“ vysvětlil luhačovický pilot.

Rodák z Trnavy na Zlínsku sportovně uznal, že nebýt Tarabusova defektu, na první místo pravděpodobně nedosáhne. „Oba jsme nasadili hned po startu vysoké tempo. Pokud by soupeř neměl defekt, zřejmě bych nevyhrál,“ tuší Kresta, po jehož boku seděl v duchu předsezonní dohody mladý navigátor Tomáš Kašpárek. „Tom prostředí na Kopné zná, jeli jsme zde spolu loni. To jsme však měli mnohem větší smůlu, když jsme museli odstoupit v poslední erzetě,“ připomněl 33letý soutěžák, jenž tentokrát vyhrál plnou šestici měřených testů.

Ten se letos mění na specialistu v jednodenní soutěže. Po výhře v Třebíči pro sebe uzmul i další vavřín. A přestože v Lužických horách nestartoval, po třech závodech se dostal s pětibodovým náskokem na Odložilíka do čela celého seriálu. „Nezastírám, že nás to těší. Ve sprintech letos plánujeme šest startů, takže konečný výsledek nás bude jistě zajímat. Prioritou však zůstává velký mistrák, který pokračuje za týden v Krumlově. Z tohoto pohledu považujeme Kopnou za výborný test, pár věcí ale ještě musíme před příštím víkendem doladit,“ uvedl Kresta.

Seriál ve sprintrallye bude pokračovat 19. června Rallye Krkonoše.

Výsledky: 1. Kresta, Kašpárek (Peugeot 207 S2000) 44:30,9, 2. Tarabus, Trunkát (Ford Fiesta S2000) –32,9, 3. Grzyb, Zawada (Pol./Škoda Fabia S2000) –1:08,4, 4. R. Odložilík, P. Odložilík (Škoda Fabia S2000) –1:21,4, 5. Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX) –1:26,8, 6. M. Jakeš, T. Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) –2:23,6.

Průběžné pořadí: 1. Kresta 60, 2. R. Odložilík 55, 3. Orsák 36.