Po loňském třetím místě si tak automechanik z Fryštáku splnil předsevzetí a zároveň i sen, když ovládl „valašské Monte Carlo", jak fanoušci s oblibou soutěž nazývají. Na druhého Drahomíra Kubicu s Mazdou 323 najel na náročné trati obsahující osm slalomových zkoušek na čtyřech úsecích, náskok téměř čtyřiceti sekund. „Oproti loňsku přibylo slalomových zkoušek a díky povětrnostním podmínkám to bylo i výrazně složitější. Udržet se dopoledne na trati ve vyjetých kolejích a ve druhých průjezdech pak na rozbředlém sněhu bylo opravdu velmi těžké," líčil unavený mladík, který si na tratil prožil asi jako každý účastník několik těžkých chvilek.

„Měli jsme pár krizových situací, když jsme se dvakrát přetočili a museli couvat. Pokud ale chcete vyhrát, musíte jet rychle a z toho samozřejmě i nějaká ta chybička vyplyne. Naštěstí to vždy dobře dopadlo, takže můžeme jít večer vítězství řádně oslavit," oddechnul si v cíli

Na slalomové zkoušce Barák dokonce objížděl soupeře zapadnutého v příkopě. „Byl to docela dobrý pocit předjet soupeře se silnějším vozem, ovšem také to vedlo ke krátké ztrátě koncentrace. O zatáčku dál jsme totiž sami málem skončili v příkopě. Naštěstí jsem to ubojoval a auto udržel na cestě," připomenul jednu z horkých chvil na trati pilot Mitsubishi.

Dobrou průpravou do automobilových soutěží mu byly motokáry, n a kterých závodí od svých 11 let. „Ve čtrnácti jsem ale již nahlídl do světa automobilů, když jsem se začal účastnit různých amatérských závodů a hlavně automobilového slalomu. Kvůli nedostatku financí mé další stopy vedly ke dvoum kolům. S kamarády jsem začal jezdit sjezdy horských kol, což také přináší spoustu adrenalinu," přiznal Nášel.

Před třemi lety si ovšem za ušetřené peníze pořídil současný vítězný vůz, který si sám připravuje v autodílně, kde je zaměstnaný. „Vrátil jsem se s autem k účasti na různých amatérských závodech, převážně pak závodech Hobby Cupu. Loni jsem v Bochoři u Přerova vyhrál absolutně a parádní přípravou na stopu byla i účast na lednovém automobilovém slalomu v Hodoníně. Tady se nám také podařilo na zledovatělé trati vyhrát absolutně. Jsem proto rád, že výčet úspěchů jsme rozšířili i na téměř domácí stopě Valašské zimy," liboval si Fryštáčan, jenž má v plánu letos startovat na Rallysprintu Kopná a poté na konci roku i na Mikulášské Rally ve Slušovicích.

„Našim snem je domácí Barumka, ale ta je na nás bohužel příliš finančně náročná. Proto se letos chceme zúčastnit jen dvou jednodenních závodů v zapůjčené hondě," nastínil plány na tuto sezonu Nášel.

Kategorii A - vozy s poháněnou přední nápravou- opanovala posádka Lukáš Jančík se spolujezdcem Michalem Elšíkem ve voze Suzuki Svift. V kategorii B (vozy s poháněnou zadní nápravou) byl nejúspěšnější Dušan Fišer se spolujezdcem Jakubem Nohelem ve vozem Škoda 130 LR. Klání automobilů s pohonem všech kol ovládl celkový vítěz.

Spokojen v sobotu večer byl i nový ředitel závodu Lubor Sláčik. „Jsme rádi, že se vše obešlo bez větších problémů. Jen škoda, že sníh, který ještě ve čtvrtek pokrýval tratě a pravidelně jsme ho prohrnovali a vytvářeli sněhové bariéry, nevydržel do soboty," litoval dlouholetý činovník soutěže. „I tak odpadlíků letos nebylo mnoho a drobné havárie se obešly bez zranění. Po většinou to odnesly jen plechy karoserií a v jednom případě i přelomená trnka u trati,"vyčetl ztráty z průběhu soutěže Sláčik.

Diváci kolem tratí byli také až na pár jedinců disciplinovaní. ,"Pouze na jedné zkoušce jsme museli řešit problémy, kdy diváci naházeli před zatáčkami na trať docela velké množství sněhu. Posádky byly ale na tuto skutečnost upozorněny na startu, takže se mohlo v soutěži pokračovat. Po předání cen nejúspěšnějším posádkám tak můžeme jít oslavit zdárný průběh a zároveň začít přemýšlet i nad přípravami následujícího ročníku," pousmál se ředitel vizovické soutěže.

Výsledky 42. Ve stopě Valašské zimy 2017
1. Nášel Lukáš - Štěpán Marek (Mitsubishi Colt) 22:11.47
2. Kubica Drahomír - Silber Patrik (Mazda 323) + 37,8
3. Řehák Vlastimil - Stummer Václav (Seat Leon) + 1:22,17
4. Fišer Dušan - Nohel Jakub (Škoda 130 LR) + 1:34,02
5. Minařík Jakub - Marta Radim (Škoda 130 L) + 2:03,52
6. Lahuta Petr - Salvet Pavel (Subaru 1,6) + 2:10,43
7. Milička Stanislav - Vecl Michal (Škoda 105 L) + 2:25,60
8. Gračka Miroslav - Strouhal Josef (Škoda 130 LR) + 2:40,53
9. Jančík Milan - Elšík Michal (Suzuki Swift) + 2:46,71
10.Kolajík Martin - Slovák Martin (Honda Civic) + 2:48,68

Autor: jiří Hejtmánek, Martin Břenek

ČTĚTE TAKÉ

Nahrávač Barák mění profi volejbal za civilní zaměstnání

Házenkáři Zubři v derby rozcupovali oslabené Hranice

Třetí výprask. Ševci dostali v Plzni sedmičku